Vipps så ble det enklere å handle på IKEA

Glemt et håndkle til badeturen eller ketsjup til grillinga? Null stress. IKEA og Vipps har nemlig slått seg sammen om en kampanje der de har tatt det typisk norske fenomenet med tillitsbasert salg med en oppfordring om å vippse – og plassert det i bybildet i Oslo.

1 IKEA VIPPS

Påfunnet er en del av en større kampanje for å fortelle at folk nå endelig kan betale med Vipps på IKEA.no. IKEA og Vipps ville feire nyheten, og TRY fikk oppgaven med å utvikle kampanjen.

– TRY så på dette som en gyllen mulighet til å skape oppmerksomhet, smil, engasjement og liking – gjennom at to veldig godt likte merkevarer gjør noe fint sammen. For å promotere nyheten laget vi en utendørskampanje som viser folk hvor enkelt det nå er å handle ting du trenger på IKEA – til og med ute i bybildet, sier kreatørene i TRY.

– Med hjelp fra Clear Channel og JCP flyttet vi IKEA inn i utendørsboards på utvalgte steder så folk kunne ta med seg et håndkle på vei til Sørenga, finne alt de trenger til å grille i Kubaparken, plukke med seg en lampe fra Aker brygge eller en stekepanne fra Majorstua – det er bare å vippse

2 IKEA VIPPS
3 IKEA VIPPS
4 IKEA VIPPS
5 IKEA VIPPS
6 IKEA VIPPS

– Kampanjen har fått stor oppmerksomhet og det meldes om nysgjerrige og handleglade forbipasserende. De fleste produktene er blitt revet bort, men det er fortsatt mulig å plukke med seg en stekepanne fra Majorstua T-banestasjon – bare vipps oss, sier Ina Lima, fungerende markedskommunikasjonssjef i IKEA Norge.

– Som alt annet vi gjør i Vipps, handler dette samarbeidet om forenkling av hverdagen. Det har vært veldig, veldig gøy å se magien som skapes når to lekne merkevarer som Vipps og IKEA slår seg sammen og begeistringen det har skapt der ute, sier Hanne Danielsen, markedshode i Vipps.

Takk for hjelpen til: TRY Film, JCP og Clear Channel.

Involverte

H

Hanne Danielsen

Markedshode i Vipps

L

Lars Istre

Markedssjef i Vipps

I

Ina Lima

Ansvarlig i IKEA