Vipps tar regningen, og folk er skikkelige nysgjerrige

Regningsbetaling i Vipps har alltid vært lett, men nå kan det faktisk også bli litt fett! Akkurat nå betaler Vipps regningen for 15 tilfeldig valgte heldiggriser – hver dag. Det er en uke siden kampanjen startet, og responsen i markedet er veldig god.

– Hva er vel hyggeligere enn å få betalt regningen sin på vei inn i ferie, spør markedsdirektør Hanne Norstrøm-Ness i Vipps. – Målet med denne aktiviteten er å gjøre enda flere personer kjent med regningsbetaling i Vipps, men også å gjøre betaling bittelitt spennende for våre vippsere. Og vi ser umiddelbar effekt. Allerede nå har vi konverteringsrater som er på høyde med målet vi har satt for året totalt.

Kampanjen består et par små filmer som er akkurat passe corny til at folk velger å se hele. På YouTube er fullføringsrate oppe i 69 prosent på 25 sekunder lang film, noe som er dobbelt så høyt som benchmark. Fortsetter denne takten ser det ut til at kreativene har bidratt til at budskapet når ut til 45 prosent flere enn budsjettert ramme.

– Perioden vi har vært gjennom med korona har ført til at også Vipps har måttet være forsiktig med disponering av midler, men vi jobber så smart vi kan for å få til litt hverdagsmagi og fylle våre kanaler med relevante budskap, sier Hanne. – Og nettopp i tider som dette er det spesielt godt å ha samarbeidspartnere som virkelig eier våre mål og ambisjoner. Sammen med gjengen i Anorak og Vizeum har vi skrudd og tilpasset innhold til både vippsere og bedrifter de siste månedene.

Vipps tar regningen er et godt eksempel på ekte samarbeidsmagi. På kort tid er kampanjen satt sammen, og etter to timer i Stensparken tryllet Bacon og Anorak frem filmen.

I løpet av fjoråret jobbet Vipps sammen med bankene og Nets for å digitalisere regningsbetaling i Norge. Hele 40 millioner regninger ble digitalisert i fjor. Til sammenligning ble kun 10 millioner regninger digitalisert foregående 30 år! Er det ikke rett og slett at det er på tide å gjøre papirfakturaen utrydningstruet?