Kampanjen viser hvor mye tryggere bilene er blitt opp gjennom årene. Her kan man se alt fra barn som sitter på fanget i forsetet, til sjåfører som må bytte CD mens man kjører.
– Mange vil sikkert kjenne seg igjen i situasjonene fra sin egen barndom, eller har hørt om disse historiene hvis man er for ung til å ha opplevd dem selv. Vi tror alle vil være enige om at det har skjedd mye med trygghet i bil de siste tiårene, sier markedssjef i Volkswagen Personbil, Thomas Mietinen.
– I et marked preget av nye aktører, ønsker vi å slå et slag for den tryggheten og kompetansen som Volkswagen står for, ikke minst både på grunn av historien og vårt landsdekkende forhandlernett, fortsetter Mietinen.
I tillegg til hovedfilmen, vil det være andre filmer som fokuserer mer på ID.-modellene og innovasjonene som gjør Volkswagen til et trygt valg i dag.
Reklamefilmene er produsert av Bacon med Andreas Riiser på regi, mens sosiale medier-uttakene er laget av TRY Opt.
Involverte byråer
Thomas Fuglem
Formgiver
Øystein Halvorsen
Tekstforfatter
Trond Sandø
Konsulent
Mette Lange
Prosjektleder
Andreas J. Riiser
Regissør
Øystein Dyb
Produsent
TRY Opt Sosiale medier