Volkswagen tittet i bakspeilet da de laget jubileumskampanjen

Mye har skjedd siden den første «Bobla» rullet på norske veier for 75 år siden. Det er utgangspunktet for Volkswagens jubileumskampanje laget i samarbeid med TRY.

Bakspeil

Kampanjen viser hvor mye tryggere bilene er blitt opp gjennom årene. Her kan man se alt fra barn som sitter på fanget i forsetet, til sjåfører som må bytte CD mens man kjører.

– Mange vil sikkert kjenne seg igjen i situasjonene fra sin egen barndom, eller har hørt om disse historiene hvis man er for ung til å ha opplevd dem selv. Vi tror alle vil være enige om at det har skjedd mye med trygghet i bil de siste tiårene, sier markedssjef i Volkswagen Personbil, Thomas Mietinen.

– I et marked preget av nye aktører, ønsker vi å slå et slag for den tryggheten og kompetansen som Volkswagen står for, ikke minst både på grunn av historien og vårt landsdekkende forhandlernett, fortsetter Mietinen.

I tillegg til hovedfilmen, vil det være andre filmer som fokuserer mer på ID.-modellene og innovasjonene som gjør Volkswagen til et trygt valg i dag.

Reklamefilmene er produsert av Bacon med Andreas Riiser på regi, mens sosiale medier-uttakene er laget av TRY Opt.

Involverte byråer

Frame
TRY
T

Thomas Fuglem

Formgiver

Ø

Øystein Halvorsen

Tekstforfatter

T

Trond Sandø

Konsulent

M

Mette Lange

Prosjektleder

Bacon 2 logo
Bacon Filmproduksjon
A

Andreas J. Riiser

Regissør

Ø

Øystein Dyb

Produsent

Frame

TRY Opt Sosiale medier