«Welcome to Haaland»

Norge dyrker frem flere og flere store stjerner på den internasjonale idrettsscenen, men hva vet egentlig folk i verden rundt oss om hvor de kommer fra, og hvordan det har skjedd? Det er mye verden ikke vet om norsk idrett, og det er utgangspunktet i en ny kampanje for Norsk Tipping.

Haaland

I kampanjen følger vi fire briter som i likhet med resten av verden har fått med seg hvordan Erling Braut Haaland har terrorisert forsvar i hele Europa de siste årene, og hvordan Ødegaard og King har satt solide avtrykk i både Spania og England – men som kanskje ikke helt har fått med seg alle detaljer.

– Norsk Tipping har vært en stor del av norsk idrett helt siden 1948 og i 2020 gikk 3,2 milliarder av overskuddet vårt tilbake til idretten. Som alle andre nordmenn er vi utrolig stolte av det norske utøvere får til for tiden, og som bidragsytere til bredden rundt om i landet liker vi jo å tro at vi har hjulpet med å legge til rette for dem i deres spede begynnelse. Det skal vi fortsette med, samtidig som det at vi er mest kunnskapsrike på norsk idrett skal reflekteres i våre sportsspill, sier Kristin Røe, leder kommunikasjon Norsk Tipping.

Hovedfilmen gikk på i pausen mellom Danmark-Belgia i går og kampanjen er signert TRY reklamebyrå.

– Vi håper dette kan vekke stolthet i fotballinteresserte nordmenn mellom slagene i sommer. Erling ga filmen en tommel opp mellom klesbyttene sine på Instagram her om dagen, og vi liker at Erling liker, sier Jonas Grønnern, som sammen med Mads Rolland Krogh, Sebastian Rasch og Lars-Kristian Harveg utgjør den kreative kvartetten bak kampanjen.

Filmene er regissert av Harald Zwart og produsert av Nina Lorentzen fra Motion Blur.

Haaland.
Ødegaard.
King.

Andre involverte

S

Sølve Huse-Amundsen

Lyd

K

Kristin Røe

Leder kommunikasjon i Norsk Tipping

L

Lise Kampenhøy

Markedskommunikasjonsansvarlig i Norsk Tipping