Your Status Got Talent
Oppgave: TV2 ga oss i oppgave å fortelle det norske folk at det populære programmet Norske Talenter snart var tilbake på skjermen
Aktuelt byrå
DIST Creative
Oppgave:
TV2 ga oss i oppgave å fortelle det norske folk at det populære programmet Norske Talenter snart var tilbake på skjermen.
Målet med kampanjen var å øke oppmerksomheten, samt sikre at så mange som mulig så første program.
Utfordring:
Når TV2 skal promotere nye programmer bruker de sine egne flater flittig. Promospotter og teasere i beste sendetid gir som regel gode seertall. Men denne gangen hadde vi et stort problem; I promoteringsperioden før premieren satt det norske folk klistret til en helt annen kanal - NRK med sin brede dekning av OL i Vancouver. Så promotering på TV2 ville få ekstremt lite oppmerksomhet i forhold til tidligere sesonger.
Derfor valgte vi å ta Norske Talenter ut av TV-ruta hvor kampen om oppmerksomheten allerede var tapt, og fant en kanal selv ikke et OL kan holde oss borte fra; Facebook.
Her meldte vi på hele Norges befolkning i Norske Talenter. Uten at de selv visste det. Ved å la de kjente dommerne gi tilbakemelding på folks statusoppdateringer.
Løsningen krevde ingen kjipe applikasjoner. Man brukte kun funksjoner man allerede kjenner fra Facebook.
Resultet, samt case-film av kampanjen finner dere ved å klikke på vedlagte link.