Reklame, krig og fred og sånn
«Ole Marte» i Kitchen fikk en utfordring av studentene i forrige uke, om å finne gode studentjobber fra inn- og utland. Se hva de fant.
Kitchen-teamet bedre kjent som Ole Marte, består av tekstforfatter Anne Marte Stange Smebye og AD Ole Andreas Finseth.
– Tusen takk Jens, Ingrid, Sindre, Mathias, Hallvard, Per, Erlend, Sollin og Stian for en morsom utfordring! Vi har dykket i studentarbeider fra det store inn- og utland og kost oss skikkelig. Goodvertising virker å stå høyt hos studenter, det var rett og slett umulig å finne noe annet!
– Første verdensreddende case vi vil trekke frem er «HelloOfficer». Vi har sett en rekke liknende idéer i dypdykket vårt, men denne har en helt spesiell inngang som virkelig treffer en nerve i oss. (Se filmen i mediespilleren.)
«Hello Officer» (funnet på Vimeo, ukjent opphav)
– I case nummer to, løfter studentene frem et rent luksusprodukt på en måte som ikke bare understreker tjenestens fordeler, men som også gjør fordelene livsviktige.
Uber First-Aid, av kreatørspirer fra Italia: Andrea Raia, Andrea Zanino, Pierpaolo Bivio,
Francesco Sguinzi
– En fin norsk case vi synes fortjener oppmerksomhet, er Facebook Reconnect av Aslak Aalberg og Axel Bjørne-Larsen. Denne idéen gjør vår håpløse vane med å ta bilder i tide og utide, om til noe utrolig nyttig.
– Avslutningsvis: man kan faktisk redde verden med humor (vi synes i alle fall denne casen er hysterisk morsom – vi er usikre på om målgruppen ville tatt like lett på det). En idé vi aldri stopper å le av: Redd Juni av Iver Schrøder og Mats Bergesen.
– Så, Jens, Ingrid, Sindre, Mathias, Hallvard, Per, Erlend, Sollin og Stian: Lykke til med studieinnspurten! Vi ser frem til å få dere som bransjekolleger, og håper vi kanskje kan redde verden sammen en gang.
Hvem vil dere sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?
– Vi sender stafettpinnen videre til våre gamle kollegaer Thea Emanuelsen og Anders Holm i POL, med følgende utfordring: Finn de beste minst meningsfulle casene, som gjerne er på grensen til å gjøre oss til dårligere mennesker.
Studentarbeidet «Hello Officer»