– På tide å børste støvet av og trekke den fram i lyset

Fra et praksisteam til et annet, denne uken er det teamet Anders Bjørtomt og Ole Garbo som for tiden er hos Morgenstern, som har plukket ut noen favoritter, blant annet en reklamefilm de husker godt fra oppveksten.

Olekudos
Anders Bjørtomt og Ole Garbo.

BIO

Anders Bjørtomt og Ole Garbo er et kreatørteam i praksis hos Morgenstern.

– Takk for pinnen, Pernille og Perry!

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber dere er glad i.

– Denne reklamefilmen for Netcom har vi begge vokst opp med og vi syntes det var på tide å børste støvet av den og trekke den fram i lyset igjen.

Av Janne Brenda Lysø og Stian Johansen, den gang i Mccann - for Netcom.

– Så til en jobb fra Morgenstern! FINNkea, bærekraftig og smart laget av flinke folk!

FINNkea for Finn, av Morgenstern.

Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid dere gjerne skulle ha lagd selv.

– Det er veldig kjekt å se New York times ta vaktbikkjerollen, til og med når de viser hele reisen. Med kampanjen «The truth is worth it» får de vist viktigheten av deres eksistens og hvor flinke de er.

The Truth Is Worth It: Perseverance, New York TImes.

– De siste årene har jo vært passe forvirrende fra før av og Burger King skal passe på at det fortsetter. Det liker vi! «Even More Confusing Times» fra Burger King er forvirrende og skikkelig pen.

– En jobb fra New Zealand til slutt, the child replacement programme! Hunder + reklame = funker, i alle fall her. En idé som er dratt ordentlig ut og fortsatt funker.

Hvem vil dere sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Vi sender kudosen videre til Jakob Andresen og Trym Bjor Aasheim. Kreatørteamet befinner seg for tiden i ANTI, og ved siden av å være flinke er de også veldig hyggelige medmennesker! Vi ser frem til å se hva dere finner frem.