– La oss mind the gap!

Kreatørene Ingrid Lea og Torny Hesle, tidligere kalt prisveteraner, har startet for seg selv. Stafettpinnen er deres.

BIO

Torny og Ingrid har jobbet sammen som kreativt team i 10 år hos diverse byråer. De jobber fremdeles sammen, men nå uten et byrå i ryggen. Skjebnen ville ha det til at de nå har sitt eget AS med egne kunder hvor de utfyller rollene som både kreatører, rådgivere og prosjektledere. Og økonomiansvarlig. Og IT-ansvarlig. Og HMS-ansvarlig. Blant annet.

DSCF6517 bw
Kreativt team til tjeneste: Ingrid Lea og Torny Hesle.

Gerd og Bugge! Takk for pinnen! Endelig en anledning til å bedrive litt skamløs egenreklame og fortelle at vi har fått oss instagramkonto: @tornyogingrid.

– Vi har sett og hørt mye siden sist, men bransjesladderet kan vi heller ta på kammerset! Kudosen kan vi derimot ta her og nå.

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber dere er glad i.

– Denne gangens kudos kommer kanskje til å bære litt preg av at vår nye jobbhverdag har handlet om å finslipe HubSpot-skills og Tik Tok-algoritmer.

– Den første jobben vi vil trekke frem er derfor laget av noen som var tidlig på SoMe-ballen og benyttet seg av utfordringene/mulighetene Snapchat bydde på i gamle dager, da man bare kunne spille av snaps én gang. Even Moseng og Kenneth Lamond, vi gleder oss til å se hva dere finner på på TikTok!

McDonald's - Snapchance

Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid dere gjerne skulle ha lagd selv.

– Både kollektivtransport og «gjøre-ideer» står sterkt i vårte hjerter. Når budskapet også er så elegant fortalt med frasen vi alle kjenner fra t-banestasjonen blir vi rett og slett misunnelige. Dette skulle vi ønske vi hadde laget da vi jobbet med Ruter! Byrå og markedsavdeling skal også ha heder og ære for å ha fått til å endre billettsystemet, for det vet vi at ikke er bare-bare.

– Ikke overraskende elsker vi jo også budskapet og benytter derfor også anledningen til å casually nevne i en bisetning at Bransjerapporten 2020 konkluderte med at kvinnelige kreatører (fortsatt!) tjener 30% mindre enn mannlige kreatører. Og nå som vi faktisk er vår egen sjef kan vi jo komme med følgende oppfordring til alle ledere i bransjen: La oss fikse dette´a! La oss mind the gap!

Berliner Verkehrsbetriebe (BVG), «Mind the gap».

– Helstøpte merkevarer der alle komponenter fra kartong til kampanje snakker samme språk, gjør oss glade. Spesielt når de tør å snakke litt høyt. Oatly har skjønt greia. Herlig gjennomført og deilig edgy. Selv mens de står i hardt vær klarer de å holde maska i krisehåndteringskommunikasjonen. Vi har ikke meldt oss på nyhetsbrevet deres ennå, men vi tipper det også føyer seg i rekken av alt som gjør dette til en så tydelig og sterk merkevare. Vi har også fått med oss at det kreative teamet som jobbet på Oatly hos Forsman nå har hoppet over til Oatly på fulltid. Kanskje er kundesiden fremtiden?


Oatly
Oatly packaging
Oatly icecream
Oatly 12002

– Nå som vi jobber med noen små kunder som er helt avhengig av å bygge opp bedriften gjennom sosiale medier, ja, da blir man plutselig veldig interessert i ting som Instagram-algoritmer og best use of influencers. Noe som bringer oss inn på denne jobben. For influencer-kampanjer trenger jo ikke være kjedelig produktplassering, det kan også være ganske så rått. Rått budsjett også da, vi ser den. (P.S. Tenk så fint om H&M kunne hatt samme holdning til mangfold i barneavdelingen a…)

H&M, «Close the loop»

Hvem vil dere sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Vi vil sende stafettpinnen videre til råflinke Tone Humblen og Ida Fjeldbraaten i Hausmann – hva har dere sett og hørt i det siste?