Uappetittlig og morsomt

Fysisk humor, komisk timing og brekninger. Et trekløver vi trenger mer av. I alle fall om vi skal tro tekstforfatter og partner i Brunch Oslo, Markus Ivan Johansson.

337 B1885 95 A2 4104 9586 D784 E7650 E24 1 105 c
Medgründer av Brunch Oslo, Markus Ivan Johansson.

BIO

Markus Ivan Johansson er tekstforfatter, partner og vaktmester i Brunch Oslo.

– Takk Jonas, for at du ser meg som den ungfolen jeg føler meg som.

Nevn et eller flere inspirerende internasjonalt/utenlandsk arbeid dere gjerne skulle ha lagd selv.

– Barn er gøy. Men barndom kan også by på tøffe erfaringer. Barndom kan være traumatisk. Heldigvis kan man drukne sorgene i pastasaus.

– Ungen i meg vil gjerne få trekke frem denne godbiten. Denne filmen var et bidrag i en konkurranse holdt av Doritos, for å slippe unge regi-talenter til i reklamepausen på Superbowl. Jeg tror jaggu denne hadde flest stemmer og, men den ble altså ikke sendt. Lurer på hvorfor.

Doritos Finger Cleaner.

– I serien av uappetittlige, men morsomme konsepter er denne opplysningskampanjen en opplagt utfordrer. Her er det bare å la seg inspirere.

– Hvis jeg skal la barnet i meg kjøre denne kudosen litt til vil jeg gjerne slå et slag for kombinasjonen av fysisk humor, komisk timing og brekninger. Et trekløver vi trenger mer av.

Fortell om én eller flere norskproduserte jobber du er glad i.

– Den siste i rekka er en film for Vipps. Alle kan kjenne seg igjen, og den er deilig fysisk + herlig CGI på samme tid.

Hvem vil du sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

– Sånn! Da var det bare å sende pinnen videre til en kreatør med humoren på plass i alle lemmer, Preben Moan. Tilbake til Try.

Bonus: En liten siste kudosjobb til alle som jobber med reklame! Stå på <3