Når glad-naive Simen blir gråtkvalt

Med den ny-gamle spalten Kudos oppfordrer vi bransjefolket til å feire sine favorittjobber. Denne gangen er det Simen Idsøe Eidsvågs tur.

38747 91173 original

Simen Idsøe Eidsvåg er partner i Haaland, Eidsvåg & Strøm (HES). Han har tidligere jobbet i EMI og er utdannet fra Westerdals. Ifølge seg selv er han innmari opptatt av nye måter å markedsføre og distribuere musikk på, og han jobber med flere av Norges største artister innenfor dette feltet. HES har blant annet vunnet gull i Cannes Lions og Grand Prix i Gullblyanten for sine kampanjer for Kaizers Orchestra.

KF: Fortell om en norskprodusert jobb du er glad i.

Burger Kings «Pay it your way. Jeg husker jeg digget denne da den kom. Enkel og god idé. Og den føyde seg inn i rekken av spreke jobber som kom fra Finn, Eirik og resten av Dist-gjengen. Var det sånn at kampanjen ble stoppet av Facebook? Enda kulere. I dag har jeg ikke så sansen for kampanjer som handler for mye om likes eller deling, men husker at denne kampanjen inspirerte meg.

KF: Nevn et inspirerende internasjonalt eller utenlandsk arbeid du gjerne skulle ha lagd selv.

The Most Popular Song for Banco Popular. Jeg jobber med markedsføring av musikk og merkevarebygging av artister. Å se musikk og band i samarbeid med en bank på denne måten, gjør meg nesten på gråten. Nydelig. Gøy å se hvor mye forskjell forandring i en tekst kan gjøre. Det har vært en noe skriverier om at mye i kampanjen er tull, så dette er den glad-naive Simen som synes den er topp.


KF: Hvem vil du sende stafettpinnen videre til, og hvorfor?

Simen Braathen. Ikke bare har han klart å bo i engelskspråklig land i mange år med dét fornavnet, han gjør stadig bra ting jeg har veldig sansen for. Eksempelvis Viking Rappers. Han er yngre enn meg, men jeg misunner ham hans merittliste, CV og livserfaring. Han har akkurat flyttet hjem fra New York. Det blir spennende å høre hvordan han ser på Norge og resten av verden nå om dagen.