Landkreditt pusser opp profilen med Good Morning Naug

Reklame- og digitalbyrået Good Morning Naug skal utarbeide en ny visuell identitet for finanskonsernet Landkreditt.

Landkredittx
Petter Remen Hanssen i Landkreditt (t.v.) og Eldar Skylstad i Good Morning Naug (t.h.). Foto: Landkreditt

Etter en mindre byråkonkurranse, har Landkreditt-konsernet valgt Good Morning Naug som samarbeidspartner. Oppgaven byrået skal gi seg i kast med, er en re-design av Landkreditts profil og digitale flater.

– Tiden er moden for en solid gjennomgang. Vi ønsker å bygge noe som er smidigere, tydeligere og mer moderne med større lekerom. Det kommer til å bli meget bra for hele konsernet, kundene og potensielle nye kunder, sier Digital- og markedssjef i Landkreditt-konsernet, Petter Remen Hanssen.

Har tro på et betydelig løft

Bredden i kompetanse og tilnærmingen til oppgaven er blant årsakene til at valget falt på Good Morning Naug.

– Det var et ekstremt bra nivå i gjennomgangene. Det var ikke lett, men Good Morning Naug viser en god bredde i byrået og de har oppdatert seg med ny kompetanse siste årene som er spennende. Det de delte av konsept, idéer og tanker underveis ga et svært godt inntrykk. Vi opplever å ha funnet et byrå som forstår oss, og som vi har tro på vil å løfte vår visuelle identitet betydelig og bidra til bedre kundeopplevelser, sier Remen Hanssen.

Landkreditt er et finanskonsern som i dag tilbyr produkter innen bank, fond, forsikring og eiendomsmegling. Kundene befinner seg i både person- og næringslivsmarkedet, hvor landbruk utgjør hovedtyngden.

Daglig leder i Good Morning Naug, Eldar Skylstad er strålende fornøyd med sin nye samarbeidspartner.

– Det å starte samarbeidet med Landkreditt er en herlig avslutning på et fantastisk halvår for oss. Petter og gjengen i Landkreditt er tydelige og viser et sterkt engasjement, så dette blir et bra samarbeid. Også de er jo ikke en hvilken som helst oppdragsgiver heller. De har en bredde med flere selskaper og kundegrupper, og er veldig solid drevet. Og som et samvirkeforetak, eid av norske bønder, spiller de en viktig rolle i endringsreisen til norsk landbruk. Det gjør det ekstra meningsfylt å jobbe med.

Satser på et langsiktig samarbeid

Selv om samarbeidet i første omgang handler om re-design, har det potensial til å bli av en mer langsiktig karakter, ifølge Remen Hanssen.

– Good Morning Naug viser god forståelse for vår merkevare og de problemstillinger vi har behov for å løse, og vi ser at de også på lengre sikt vil kunne være en god partner for oss. Denne muligheten vil vi utforske, sier han.

Selskapene er så smått i gang med å diskutere strukturen for samarbeidet, før det sjøsettes mer konkret på den andre siden av sommeren.