Nedtelling til Gullblyanten: BRUNCH
Kreatørtrioen som utgjør det unge byrået BRUNCH Oslo gir oss sine favorittjobber i forkant av Gullblyanten.
BRUNCH er et lite, kreativt byrå som består av kreatørene Markus Ivan Johansson og Simen Braathen, samt journalist, DJ og PR-mann Andreas Øverland. Byrået ble startet i februar i fjor og har allerede rukket å lage kampanjer for blant andre JOHAUG, Senkveld, Kreftforeningen og teknologi-start-upen weClean.
Les intervju med trioen her.
Følgende jobber fra det siste året står på favorittmenyen til Brunch:
- «Skipp butikken» for Kolonial.no av Anorak
– Gøy, smart, fantastisk tekstforfatteri, levering og plassering. Dama med handlevognen er vår absolutte favoritt fra året som gikk.
- «25m2 of Syria» for TV-aksjonen av POL
– Klapp i fjeset, klump i halsen og litt faglig sjalusi i magen. Året som gikk var rart og man blir fort litt nummen. Da er det fint med noen rungende oppvekkere som denne.
- «The Silent Song» av Kaja Koppang & Josephine Berntzen
– Siste jobben som vi tror kommer til å vinne er en studentjobb. Vi [Andreas & Simen] laget oppgaven og var veiledere på Westerdals for prosjektet som denne idéen sprang utfra. Så vi har hatt en slags faderlig glede av å følge den fra sin spede fødsel til å gå sin seiersgang rundt om i verden. Skikkelig flinke folk som vi i BRUNCH håper å en dag kunne stjele fra McCann. Snart.
Gullblyanten 2016 arrangeres 3. mars på Radisson Blue Plaza. Innleveringsfrist for arbeider er 26. januar 2017. Les mer på gullblyanten.no.