Nedtelling til Gullblyanten: Carina Lladó
Rådgiveren i Nord DDB trekker fram tre reklamejobber hun har tro på i forbindelse med Gullblyanten.
Carina Lladó (35) jobber som rådgiver i Nord DDB. Hun benytter enhver mulighet til å grave dypt i hodet til sin nye nordiske kreative leder, Andreas Dahlqvist.
Hun får vondt i hjertet av tekstene til Cezinando. Ler seg i hjel av «Rally for blinde» med Raske Menn. Og driver privat boikott mot merkevarer hvis hun er uenig i markedsføringen deres.
Her følger tre jobber som Llado har tro på til Gullblyanten, som nærmer seg med stormskritt.
- «Enter Sandbox» av POL med Mediamonks for Audi Norge
– Når jeg skal trekke frem tre jobber, står naturligvis «Enter Sandbox» for Audi øverst på tronen. Det er så deilig å se at de evnet å utfordre teknologien for å gi brukerne en unik opplevelse. Jobben er leken, estetisk flott og superrelevant. Honnør til gjengen i POL, og honnør til kunden som kjøpte ideen.
- «Winter is Coming» av SMFB for IKEA
– Neste er jo så klart IKEAs «Vinter» skuldervarmer! Vitner om overskuddsarbeid. Jeg liker så godt når brands drar nytte av popkulturen. Kaster seg rundt og griper muligheten når den byr seg. Hedres den som hedres skal: Bra jobbet av SMFB og IKEA.
- «Den snikende parkeringsstolpen» for DNB av TRY med Bacon (regi: Andreas Riiser)
– Siste ut er den kommersielle og gøyale «Snikende parkeringsstolpen» til DNB Forsikring. God bruk av innsikt og statistikk bringer mat til bordet. Hvem har ikke, på en dårlig dag, hatt den j … stolpen litt for tett på i bakspeilet? Dette synes norske folk er gøy, og det sitter som ei kule. Godt gjennomført til Eirik, Caroline og resten av teamet i TRY.
***
Siste frist for å kjøpe billett til Gullblyanten 2017 går ut i dag, torsdag 15. februar kl. 23.59. Prisutdelingen foregår på Oslo Plaza fredag 2. mars.