Nedtelling til Gullblyanten: Hanne og Henrik

Dinamo-teamet Hanne Martinsen og Henrik Berg Slang gir oss sine favoritter fra året som gikk.

82800 e7a57 original
Fra «Kåte Virlaval» av TRY for DNB

Hanne Martinsen og Henrik Berg Slang jobber i team hos Dinamo, Grønlands høyeste tverrfaglige kommunikasjonshus. Teamet lager reklame for blant andre Fishermans Friend, Redd Barna, RFSU og Asker Kommune.

Henrik Berg Slang og Hanne Martinsen

– Hyggelig å få mulighet til å skryte av dyktige bransjekollegaer. Mange bra jobber er allerede nevnt i denne spalten. Altså har vi forsøkt å trekke frem noen utfordrere, men vi klarte ikke å holde oss unna et par storfavoritter (vi heller).

– Første jobben vi heier på er «Kåte Virlaval» for DNB av TRY, som både er godt tenkt og godt fortalt. Nettsiden er ikke bare et lite mesterverk rent tekstlig, men også sømløst gjennomført, fra art direction til koding. Hvis du ikke allerede har gjort det, bør du bruke litt tid på denne. Om så bare for å høre Loe lese i moll og på fintrøndersk.


– Den neste favoritten er det finfine radiokonseptet til Fargerike og Futatsu. Spotten «Veggen», er kanskje en ørliten personlig favoritt. Men vi heier på hele konseptet.



– Selv om det er en annen, ond DM som helt rettmessig har fått mye oppmerksomhet i denne spalten, har vi lyst til å trekke frem Tibe Ts DM for Opdalingen. En fin og stor idé, for en liten, men viktig oppdragsgiver.


– En stor jobb som mange heier på med god grunn er den episke skostafetten til SMFB for Diadora. En enkel, men skikkelig god ide, gjennomført til laud.



– Sist, men ikke minst, må vi henge oss på jubelkoret og heie frem «Skipp butikken», fra Anorak og Kolonial.no. Som kanskje er jobben vi har ledd mest av. Ideen er både smart og god – og superrelevant tilpasset media. I tillegg sitter alt fra manus, til cast og regi.


Gullblyanten foregår fredag 3. mars på Plaza i Oslo. Arrangementet er utsolgt, men ta kontakt dersom du mangler billett eller har billetter til overs.