Nedtelling til Gullblyanten: Jean-Nicolas og Sindre
Gullblyanten nærmer seg. Starcom-teamet Jean-Nicolas Gilles og Sindre Holme mener følgende jobber fortjener heder og ære.
Jean-Nicolas Gilles er kreativ produsent og kommer opprinnelig fra Frankrike. Han kom syklende til Starcom via Polen i høst og har ikke sett så mange kampanjer innaskjærs ennå, men trekker frem Kolonial.no-jobbene som morsomme.
- «Skipp butikken» av Anorak med Tangrystan for Kolonial.no
Sindre Holme er kreativ leder i Starcom og kjører en konsensuspreget linje når det gjelder Gullblyanten-favoritter. Han trekker frem VG Live-kampanjen med Leeds-supporteren som en skikkelig feelgood-favoritt …
- «Football’s Coming Home» for VG Live av SMFB med Fantefilm
… og han mener at Atle Antonsen er befriende når han ber folk ta seg sammen.
- «Ta deg sammen!» for Grønt Punkt av Alexander Reklamebyrå med Pryserfilm
– Men apropos konsensus eller mer presist; mangel på diversitet: det bor 80.000 polakker i Norge, hvorfor lages det ikke mer reklame som kan skape litt kjærleik til dem? Det har heldigvis We Are Live gjort, med Closer to home fra tidligere i år, som begge også synes fortjener honnør og Gullblyant.
- «Closer to Home» for Mycall av We Are Live med Atlas
Du kjøpe billetter til Gullblyanten fram til og med 14. februar. Prisutdelingen foregår på Radisson Blu Plaza fredag 3. mars.