132 klare for årets Gulltusjen

Totalt 132 deltakere og 66 team er nå klare for Gulltusjen som arrangeres på Westerdals Oslo ACT onsdag 25. april. Som før er det avisannonsen som er temaet.

89206 7d6fd original
– Interessen for Gulltusjen i år er enda større enn i fjor, forteller Vegard Kvalvaag, salgsdirektør i Amedia Marked.

Ved hjelp av blokk og tusj skal unge kreative, 30 år eller under, kjempe om topplasseringer i Gulltusjen førstkommende onsdag på Westerdals Oslo ACT. Teamene får i oppgave å skissere en avisannonse for ett gitt produkt i løpet av seks timer, kun ved hjelp av papir og tusj. Vinneren er teamet som lager den beste ideen.

Young Lions Print i Cannes eller 20.000,-

Nytt av året er at det skal kåres to vinnerteam av Gulltusjen. Det blir en vinner i kategorien for studenter, og en vinner for reklamebyråteam. Vinnerteamet i klassen for studenter premieres med 20.000 kroner. Teamet som vinner i konkurransen for reklamebyråer premieres med en reise til Cannes fra 16.-23. juni. Der skal de representere Norge i Young Lions Print-konkurransen. Forutsetningen for å delta i denne kategorien er at man er 30 år eller under og er fast ansatt i et byrå som jobber med kreativitet og kommunikasjon.

Juryen av årets utgave av Gulltusjen består av Knut Røse, Client service director i Empefire, Vibeke Wiedswang, Account Manager i SMFB, representant fra casegiver og Vegard Kvalvaag, salgsdirektør i Amedia Marked.

– Vesentlig reklamebærer

– Med Gulltusjen ønsker vi å inspirere til kreativitet samt sette printannonsen på dagsorden. Det er viktig at det kontinuerlig utvikles talenter på dette området. Print er fremdeles en svært stor og vesentlig reklamebærer, sier salgsdirektør Vegard Kvalvaag i Amedia Marked. – Interessen for Gulltusjen i år er enda større enn i fjor. Vi håper og tror at det blir høy kvalitet og en jevn konkurranse om seieren i de to kategoriene, sier Kvalvaag.

I fjor var det Torbjørn Havn og Theo Mogens Merkiled fra Westerdals Oslo ACT som gikk til topps i Gulltusjen. Da ble det konkurrent i kun én kategori. I år er det altså to.

Konkurransen arrangeres av Amedia Marked i samarbeid med Cannes-representant CAPA og Westerdals.