15 Cresta-metall til norske byråer

TRY-huset forsynte seg grådigst av premiebordet, men Hausmann og Tante Randi ble også premiert i årets utgave av Cresta Awards.

Mars
50 år etter månelandingen tok TRY Apt deg med til Mars, via New York. Jobben vant både gull og bronse i årets Cresta Awards.

På Cresta-shortlisten i år var det i år hele 21 norske bidrag, hvorav 12 var laget av TRY Apt (i det første året byrået deltok i konkurransen), fem bidrag var fra moderbyrået TRY, to fra Hausmann, et fra Pol og et fra Tante Randi.

Nå er fasiten her, og TRY-huset vant 12 priser i metall fordelt på syv jobber: to gull, tre sølv og syv bronse.

Lagret barnekonvensjonen i DNA

Hausmanns globale kampanje for UNICEF, der de feiret 30-årsmarkeringen av FNs barnekonvensjon ved å lagre den i DNA, ble shortlistet to ganger i Cresta, og det resulterte i to bronser i kategoriene The «Wish We’d Thought Of That» Award og The Future.

En litt mer prosaisk vinner var Tante Randis kampanje for Folkeautomaten, som driver gjøn med de mer urbane drømmerne av oss, en filmkampanje laget sammen med Motion Blur som vant bronse i Craft.

Se alle Cresta-vinnerne her
.