15 Cresta-metall til norske byråer
TRY-huset forsynte seg grådigst av premiebordet, men Hausmann og Tante Randi ble også premiert i årets utgave av Cresta Awards.

På Cresta-shortlisten i år var det i år hele 21 norske bidrag, hvorav 12 var laget av TRY Apt (i det første året byrået deltok i konkurransen), fem bidrag var fra moderbyrået TRY, to fra Hausmann, et fra Pol og et fra Tante Randi.
Nå er fasiten her, og TRY-huset vant 12 priser i metall fordelt på syv jobber: to gull, tre sølv og syv bronse.
- World Science Festival vant gull og bronse for «We Will Be Martians» i henholdsvis Digital Design og Craft.
- Nobels Fredssenter vant gull i Digital Design for mikrositen «Peace Prize Laureates».
- «Who Run The World» for DNB vant sølv i Brand Purpose og bronse i Moving Image.
- «The Cancer Cover» for KK vant sølv i Healthcare og bronse i The Media Magic Award.
- Seafood From Norway vant sølv i Digital og to bronse i Digital Design.
- De visuelle elementene i bransjeforumet Long story sh–rt vant bronse i Craft i underkategorien Outstanding Art Direction.
- Røde Kors og «422 livsviktige Facebookfilmer» vant bronse i The Media Magic Award.
Lagret barnekonvensjonen i DNA
Hausmanns globale kampanje for UNICEF, der de feiret 30-årsmarkeringen av FNs barnekonvensjon ved å lagre den i DNA, ble shortlistet to ganger i Cresta, og det resulterte i to bronser i kategoriene The «Wish We’d Thought Of That» Award og The Future.
En litt mer prosaisk vinner var Tante Randis kampanje for Folkeautomaten, som driver gjøn med de mer urbane drømmerne av oss, en filmkampanje laget sammen med Motion Blur som vant bronse i Craft.
Se alle Cresta-vinnerne her.