Sølvfisken til gammel FINN-traver

TRY og FINN.no vinner januar-Sølvfisken med én av de to filmene som debuterte «Gjør noe smart med dumme kjøp»-konseptet i mars 2015.

89066 8118f original

FINN feiret 15 i 2015, og annonsøren og TRY benyttet anledningen til å feire FINN Torget, selve hjertet av FINN.no, med konseptet «Gjør noe smart med dumme kjøp».

Juryen bemerker at årets ferskeste fisk går til en godt modnet film, og sier følgende i sin begrunnelse:

«Dette er en film som gjennom en innsiktsfull ide og strålende produksjon tåler å bli sett igjen og igjen. Den forteller på en humoristisk måte en sannhet vi alle kan kjenne oss igjen: når ambisjonen tar over for realiteten. Uansett hva de tenkte på da de utviklet dette konseptet, så tenkte de smart. En velfortjent første Sølvfisk til Finn.no.»

Det er Anders Holm, Sebastian Prestø, Finn Knudsen og Eirik Sørensen som er kreativt team på jobben, og de to førstnevnte tok med seg FINN på lasset da de brøt ut og etablerte Morgenstern høsten 2016. Filmen er regissert av Harald Zwart og den er produsert av Espen Horn i Motion Blur.

Her årets Sølvfisken-jury

De tolv sølvfiskene som deles ut i løpet av et år skal til slutt konkurrere om prisen Gullfisken, det direktesendte TV-showet som sendes på TV 2 i februar hvert år.

Den 7-hodede juryen som hver måned skal vurdere reklamefilmer i 2018 består i år av juryformann Haakon Dahl (administrerende direktør i Kitchen), Thomas Askim (kreatør i SMFB), Camilla Forberg (Markedsdirektør i GET TDC), Beril Holte Rasmussen (produsent i Sheriff), Egil Pay (kreatør i TRY), Ingvild Stubhaug Steg (markedssjef i Telia) og Unn Grønvold Nikolaisen (markedsdirektør for Sunniva i TINE).

Fra venstre bak: Ingvild Stubhaug Steg (Telia), Thomas Askim (SMFB), Beril Holte Rasmussen (SHERIFF), Egil Pay
(TRY), Camilla Forberg (GET), Unn Grønvold Nicolaisen (TINE) og Haakon Dahl (Kitchen).