Anorak-team vant Gulltusjen

Anna Berg Gjendem og Jens Bjørklund i Anorak vant Gulltusjen for byråer, mens Westerdals-teamet Hanna Hereid Ringheim og Ingrid Serine Hvidsten vant studentkategorien i konkurransen der papirannonsen står i sentrum.

Anorak-teamet Anna Berg Gjendem og Jens Bjørklund vant kategorien for reklamebyråer i årets utgave av Gulltusjen i regi av Amedia Salg og Marked, og i juni skal de delta i Young Lions Print i Cannes. 

Oppgaven besto i å skissere en profilannonse for papri for Color Line Cruises hvor de skulle spille på posisjoneringen rundt «alt på ett sted på kun to dager». 

– Med en målgruppe på 60+ følte vi det var naturlig å få inn flaskeskuter på en eller annen måte, det er jo stort sett det de driver med. Det skal bli utrolig gøy å dra til Cannes for å delta i Young Lions Print-konkurransen, sier vinnerteamet Berg Gjendem og Bjørklund. 

Studenter vant 20.000

Hanna Hereid Ringheim og Ingrid Serine Hvidsten fra Westerdals Oslo ACT vant kategorien for studenter, der premien er 20.000 kroner.


– Da Color Line trenger flere reisende utenom høysesong, ville vi helt enkelt gi en påminnelse om muligheten til å «cruise gjennom hverdagene». Veldig gøy at ideen slo an hos juryen, sier studentvinnerne.

Du kan se begge vinnerjobbene i mediespilleren.

Imponert jurymedlem


– For det første var det morsomt å se den store deltakelsen. Vi hadde flere deltakere enn i fjor – og det er liten tvil om at papirannonser fortsatt er viktige for de unge kreative. For det andre var kvaliteten på finalearbeidende meget gode. Mange imponerte stort, sier salgsdirektør i Amedia Marked, Vegard Kvalvaag, som også var jurymedlem.

De øvrige jurymedlemmene var Knut Røse (Empefire), Vibeke Wiedswang (SMFB) og Glenn Walmann (Color Line). Amedia Marked er arrangør av konkurransen i samarbeid med Norges Cannes Lions-representant CAPA Kinoreklame og Westerdals. 

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.