Her er vinnerne i Årets Byrå 2018

Geelmuyden Kiese, Los & Co, Morgenstern, Anorak, HK Reklamebyrå og Starcom er blant byråene kundene er storfornøyde med, ifølge den årlige kundetilfredshetsundersøkelsen Årets Byrå, som hadde prisutdeling på Oslo Konserthus tirsdag kveld.

Totalt ble 13 byråer hedret i åtte kategorier og med fire spesialpriser som vinnere i Årets Byrå Norge 2018, undersøkelsen som måler kundetilfredshet blant kommunikasjonskjøperne.

– Årets resultat er en spennende blanding av tidligere vinnere og helt nye. Både HK Reklamebyrå og Iteo vant sine respektive kategorier i fjor, mens de andre byråene er helt nye i toppen. Mange av landets byråer får høye vurderinger av sine kunder, og konkurransen om førsteplassen har vært hard, sier Pia Grahn, administerende direktør i Regi.

Årets studie består av over 1150 vurderinger. Totalt 54 byråer har deltatt i undersøkelsen. 

Kategorivinnere i Årets Byrå 2018 er Northern Beat (Designbyrå), Starcom (Mediebyrå 50+ MNOK), Mood Communication (Mediebyrå 6-50 MNOK), Iteo (PR-byrå), Los & Co (Reklamebyrå 50+ MNOK), Anorak (Reklamebyrå 25-50 MNOK) og HK Reklamebyrå (Reklamebyrå 6-25 MNOK).

I tillegg var det to vinnere i Åpen klasse, der NewsLab vant for Content og Semway vant for Performance (se fullstendig vinnerliste lenger ned i saken).

Spesialpriser til GK, Morgenstern, WergelandApenes og Northern Beat

Geelmuyden Kiese vant førsteplass i de nyetablerte spesialprisen for kommunikasjonsbyråer med over 100 millioner i byråinntekt, der kundetilfredsheten blant landets fem største byråer ble målt.

– Det finnes en håndfull byråer som har vokst seg så store i Norge at den årlige byråinntekten overstiger 100 millioner kroner. Det handler om byråer som takket være et langsiktig byrålederskap har lykkes i å vokse på en positiv måte sammen med fornøyde kunder. I år har vi derfor introdusert en spesialpris for dem der de vurderes opp mot hverandre uansett disiplin. En stor gratulasjon til Geelmuyden Kiese, sier Pia Grahn.

De tre andre spesialprisene gikk til Morgenstern for kreativitet, WerglandApenes for strategisk kompetanse og Northern Beat for digital kompetanse.

Vil bli større og bedre

Det er tredje året på rad at Regi har målt kundetilfredsheten blant Norges største reklame- og kommunikasjonskunder. 

– Vår ambisjon er å stadig utvikle og forbedre Årets Byrå, og vi er derfor glade og stolte over at studien vokser, både når det gjelder antall vurderinger fra kommunikasjonskundene og antall byråer som deltar, sier Pia Grahn. 

Årets Byrå Norge 2018 gjennomføres i samarbeid med Dagens Næringsliv. Prosjektet støttes av Kreativt Forum, ANFO, Mediebyråforeningen og KOMM. Undersøkelsen gjennomføres også i Sverige og Finland.

Her er alle vinnerne i Årets Byrå Norge 2018

Designbyrå

1. Northern Beat 
2. Cretalux
3. Fasett

Mediebyrå 50+ MNOK

1. Starcom
2. Carat
3. RED Media Consulting

Mediebyrå 6-50 MNOK

1. Mood Communication
2. PHD
3. Zenith

PR-BYRÅ:

1. Iteo
2. WergelandApenes 
3. Släger

Reklamebyrå 50+ MNOK

1. LOS&CO
2. TRY
3. McCann Oslo

Reklamebyrå 25-50 MNOK

1. Anorak 
2. Per Høj 
3. Empefire

Reklamebyrå 6-25 MNOK

1. HK Reklamebyrå 
2. Naug & Venner 
3. Morgenstern

Åpen klasse

1. Content: NewsLab
1. Performance: Semway

Spesialpriser

  • Årets Kommunikasjonsbyrå 100+ MNOK: Geelmuyden Kiese 
  • Strategisk kompetanse: WergelandApenes
  • Kreativitet: Morgenstern
  • Digital kompetanse: Northern Beat

Du kan lese mer om tendensene som kom fram i undersøkelsen i denne artikkelen hos DN.no.

Kommentarer

Ingen kommentarer ennå.

Logg inn eller opprett en konto for å være med i diskusjonen.