BYRAA Bodø vant Tett På igjen

BYRAA Bodø stikker av med seieren for 2. tertial i Amedia Markeds reklamekonkurranse Tett På med sin kampanje for Lofotekspressen og Nordland Fylkeskommune.

90582 5afa9 original
Sondre Justad
90583 b608f original
Ola Bremnes
90584 4b90c original
Kari Bremnes

I sommer ble busstilbudene i Lofoten doblet, og Lofotekspressen gikk hele seks ganger daglig mellom Narvik og Å. For å synliggjøre dette kombinerte BYRAA Bodø kjente tekstlinjer fra folkekjære lokale artister som Sondre Justad, Kari Bremnes og Ola Bremnes, med bilder av unike lokale busstopp. Ifølge Amedia ble resultatet «en vakker og humoristisk kampanje som traff både store og små lokalt».

– Vi ønsket å lage en skikkelig lokal busskampanje i Lofoten samt spille mer på følelser enn det rent praktiske i det å ta buss. Vi kombinerte lokale busstopp med kjente sitater og brukte humor som virkemiddel. Omgivelsene er så vakre at det ser ut som små kunstverk, sier daglig leder i BYRAA Bodø, Tom Rainer Thuv.

Vinnerteamet fra BYRAA Bodø består av (bak fra venstre) daglig leder og AD Tom Rainer Thuv, kreatør Sindre Rosness, designer Liss Marie Jakobsen og tekstforfatter Mari Ruus.

– Betyr mye for innbyggerne i Lofoten

BYRAA Bodø vant også 1. tertial med en kampanje for Nattbussen og appen Billett Nordland.

– Vi er veldig stolte av å vinne Tett På med akkurat denne kampanjen. Den har mange lokale elementer i seg som vi vet betyr mye for innbyggerne i Lofoten. Vi må også gi en ekstra takk til artistene som likte idéen vår og lot oss bruke tekstene deres i annonsene. Også er det jo ekstra gøy at vi vinner to tertialer på rad, sier Thuv.

Juryen begrunner sin avgjørelse slik: «Vinneren av Tett På i 2.tertial er lokal på flere måter. Lokale sangtekster, lokale bilder i lokalavisen. Annonsene greier på en fin, relevant og morsom måte å fortelle oss at Lofotekspressen dobler antall avganger mellom Narvik og Å. Gratulerer!».

Vinnerkampanjen ble trykket i Lofotposten.

Om Tett På

«Tett På» er en konkurranse som kårer den beste reklamen i Amedia Marked sine lokale medier. Hver tertial kåres en vinner – i tillegg kåres en totalvinner ved årets slutt. I kriteriene til prisen står det blant annet at bidragene skal være lokalt forankret og godt fortalt til lokalsamfunnet. Konkurransen er åpen for kampanjer både på print og digitalt. Reklamebyråer, kreatører og kreative team har anledning til å delta.

I juryen sitter juryleder Magnus Høgberg Hansen fra Anorak, Christian Bråthen-Nordland fra S&B-N, Pia Ølstad fra SMFB og Vegard Kvalvaag fra Amedia Marked. Årets vinnerteam blir premiert med en tur til New York og ad:tech konferansen i 2019. Vinneren offentliggjøres på Gullblyanten 2019.