Mange i kø for Vipps' messenger-bot

Lørdag la Vipps ut årets julekalender, og i løpet av fem dager har 100.000 vippsere meldt seg på. Kalenderen er en oppfølger til sommerens vellykkede Julikalender.

91570 cf3fb original

– Sammen med 24 av våre partnerkunder, gir vi supertilbud hver desemberdag frem til julaften. Erfaringen fra Julikalender viste 200 prosent salgsøkning hos våre kunder, det er jo helt rått. Tilbudene ga klikkrater på over 30 prosent og vi har jobbet hardt for at våre vippsere skal juble enda høyere over kalenderlukene i desember, sier Hanne Norstrøm-Ness i Vipps.

Teste, lære og dele innsikt

Det gikk ikke helt smertefritt å feire jul i juli tidligere i år, og markedshode Henrik Wille er en av de som har sterkt engasjement for gaver som overrasker. Vipps er opptatt av å både teste, lære og helst dele innsikt med folk rundt seg. Læringsartikkelen Wille delte på vipps.no har blitt lest av overraskende mange.

– At innholdet i kalenderen har blitt bra, er vi ganske trygge på. Nå handler det om å dele julegleden med så mange som mulig. De siste dagene har vi testet uttak som har dratt ned rekrutteringskost med 55 prosent og som fremdeles sørger for sterk vekst i kalenderdeltakere, sier Wille, som synes det er gøy å se at flere har latt seg inspirere av sommerens julikalender, og at flere tar i bruk messenger-bot til aktivering av egen kundemasse.

Førjulspakke

Årets Julekalender byr på en liten førjulspakke når du melder deg på. Her har pågangen vært så stor at Vipps rett og slett har økt premieinnsatsen.

Julekalenderen er utarbeidet i samarbeid med POL og TRY Opt.