Fagforbundet vant mai-Sølvmikken

The Oslo Company står bak radiokampanjen fra Fagforbundet som gikk til topps i Sølvmikken for mai.

93712 a47da original
En kampanje for Fagforbundets reiseforsikring vinner Sølvmikken for mai 2019.

Det er The Oslo Company med kreative radarparet Ingrid Lea og Torny Hesle som har laget den beste radioreklamen i mai, hvis vi kan stole på Sølvmikkjuryens vurdering (og det kan vi jo). Kampanjen handler om at Fagforbundet tilbyr en av landets beste reiseforsikringer, kun for sine medlemmer. Juryen utbroderer:

– Fagforbundet sjarmerte juryen med fine overganger og god timing i disse spottene for reiseforsikring. Vi er glade for at så mange nordmenn har fagforbundet i ryggen på jobb, og synes det var veldig hyggelig å få bli med på ferieturen også. Vi gratulerer Fagforbundet med Sølvmikken for mai!

Hør kampanjen her: «Barnehage», «Hjelpepleier» og «Tannlege».

  • Byrå: The Oslo Company
  • Kreativt team: Ingrid Lea & Torny Hesle
  • Prosjektleder: Celin Vanay
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort
  • Kunde: Fagforbundet

Hodeløse sjåfører

Los & Co og Statens Vegvesen er for tiden ute med både radio-, TV- og YouTube-fremstøt der de fortsetter kampanjen som skal gjøre oss klar over hvor farlig uoppmerksomhet bak rattet kan være. I den siste kampanjen handler det om faren ved å ikke ha hodet med seg, men uten å veive med en moraliserende finger, noe juryen berømmer:

– Disse spottene for Statens Vegvesen fanger oppmerksomheten og klarer, helt uten pekefinger, å få juryen til å legge vekk mobilene og følge med. Vi lurer litt på om de velproduserte spottene kanskje fungerer litt for godt, og om det vi hører kan ta noe fokus fra veien vi skal se på, men vi lar tvilen komme spottene til gode og gratulerer Statens Vegvesen med en solid andreplass.

Hør kampanjen her: Spot 1, Spot 2, Spot 3

  • Byrå: Los & Co
  • Kreativt team: Carina Laurhammer og Karl Nystøyl
  • Prosjektleder: Christopher Dons
  • Produksjonsselskap: Sagveien Resort
  • Kunde: Statens Vegvesen

Oppdatert med VG Live

Hvis reklamen har lært oss én ting de siste årene, så er det at voksne menn i Norge stort sett er opptatt av én ting: Fotball. Det trumfer alt, det være seg bryllup eller dåp. Så også i Per Højs kampanje for VG Live, der du kan få alle resultatene live.

Juryen likte godt det de hørte:

– Det er dessverre alltid noe som krasjer med fotballkamp. Men med VG kan man følge med på kampen uansett hvor man er og hva man gjør, noe disse spottene forteller ved å avbryte på akkurat de riktige (eller kanskje gale) tidspunktene. Det blir gøyalt nok til tredjeplass i månedens Sølvmikk, gratulerer!

Hør kampanjen her: «Bryllup» og «Dåp»

  • Byrå: Per Høj
  • Kreativt team: Mads Rønold og Øyvind Waage
  • Konsulent: Vilhelm Paus
  • Prosjektleder: Nanna Grønli
  • Produksjonsselskap: Både Og Radiobyrå
  • Kundeansvarlig: Hanan Jahr
  • Kunde: VG

Sølvmikken er en utmerkelse som deles ut av P4, Kreativt Forum og Bauer Media hver måned. Hør alle vinnerne samt tidligere vinnere på gullmikken.no.