TRY og Anorak med vinnersjanser i Cannes

Cannes Lions: Den gamer-empatiske kampanjen fra Komplett har gått videre i Film Craft, mens DNBs film om Dyrenes nødnummer er i Health & Wellness-finalen.

93718 ac324 original
«Dyrenes nødnummer» av TRY for DNB.
93719 dcaae original
«Middagen er klar» av Anorak for Komplett.

Cannes Lions er så vidt i gang, men en rekke shortlistkategorier allerede klare: Outdoor, Design, Film Craft, Health & Wellness, Pharma, Print & Publishing, Entertainment, Entertainment for Music, Entertainment for Sport, Digital Craft og Industry Craft.

TRY gikk videre i Health & Wellness i tre underkategorier (Direct, PR og Mobile) med sin «Dyrenes nødnummer»-kampanje for DNB. Det er Caroline Riis og Eirik Sørensen som er kampanjens kreative team, produksjonsselskapet er Tangrystan med Ida Thurmann-Moe og Andreas Grødtlien på regi, Try Apt har laget den digitale delen og mediebyrået er Try Opt. «Dyrenes nødnummer» vant Grand Prix mediekategorien i Eurobest i desember 2018, mens den vant to gull (Promo & Aktivering samt Integrert) og et sølv (PR) i Gullblyanten i mars 2019.

Kompletts «Middagen er klar»-kampanje fra Anorak, som er av nyere dato, gikk videre i Film Craft. Kampanjen som skal å få flere til å forstå at gaming kan være en positiv hobby, og hvor kjipt det er å bli avbrutt midt i et spill, vant nylig Sølvfisken. Det er Jens-Petter Aarhus og Hallvard Fjeldbraaten som er kreativt team på jobben, mens Jakob Marky fra Bacon har regien.

Vinnerne i Health & Wellness blir kåret allerede i kveld, med sperrefrist 21.30, mens vinnerne i Film Craft-kategorien blir kåret tirsdag kveld samme tid.

«Middagen er klar» av Anorak for Komplett.

«Dyrenes nødnummer» av TRY for DNB.