36 bidrag til Gullkorn 2008

15 byråer sendte inn 36 nominasjoner til årets Gullkorn, konkurransen som premierer beste PR-kampanje. Over alle forventninger, mener arrangørene.

Gullkorn er i sitt andre år og øker fra fjorårets 24 nominasjoner. Blant de som i år har sendt inn kampanjer er Apeland Informasjon, Burson-Marsteller, Colt Kommunikasjon, Consilio Kommunikasjon, Dinamo PR, Gambit Hill & Knowlton, GCI Communique, MK Bergen Reklamebyrå, MS&L, Nor PR, Nucleus, PR-operatørene, Text 100, Westerdal Studentbyrå og Zpiker.

– Oppslutningen er større enn hva vi hadde våget å håpe på. Signalene foran nominasjonsfristen var veldig positive, men at oppslutningen i år skulle bli såpass god, hadde vi aldri regnet med, sier Gullkorns juryleder, Claus Sonberg.

Prisutdelingen finner sted 6. november på Månefisken i Oslo.