ABC Startsiden til SMFB

Den ledende norske portalen ABC Startsiden skal profilere seg sterkere, og har valgt SMFB som byråforbindelse.

12157 c11a6 original

– Startsiden er på mange måter en litt skjult diamant i jungelen av nettsteder. De har vært ledende i over 12 år, og er utvilsomt en stor suksess, men ønsker nå å satse enda mer på å posisjonere merkevaren. Det gleder vi oss til å hjelpe dem med, sier Lasse Polmar, konsulent i SMFB.

Startsiden er Norges 3. største nettsted, men har brukt minimalt med ressurser på markedsføring i de drøye 12 årene de har eksistert. De siste årene har selskapet vokst kraftig, og har blant annet etablert nyhetsnettstedet ABC Nyheter og ABC TV. Valget av nytt reklamebyrå innebærer ikke et varsel om store omveltninger for Startsiden, men snarere en
tydeliggjøring.

– Et viktig suksesskriterium for oss har nok vært at vi har vært veldig tro mot konseptet vårt i
alle disse årene. Men nå ønsker vi blant annet å få frem enda tydeligere vårt store fortrinn ved
at vi faktisk gjør en redaksjonell vurdering av nettstedene som finnes på web-en. Hos oss kan
man ikke kjøpe seg til en bedre plassering, slik man kan hos andre, og det er noe brukerne våre setter høyt, sier Per Gauslaa, salgs- og markedsdirektør i ABC Startsiden.

SMFB ble valgt etter en byråkonkurranse med flere av landets ledende reklamebyråer.

- SMFB kombinerer tung bransjeerfaring med en ubyråkratisk og uformell stil, som passer
godt til den kulturen vi har i Startsiden, sier Gauslaa.