ADC-bronser til OlssønBarbieri og Snøhetta

Av ti norske finaliejobber ble det de to fra OlssønBarbieri og én fra Snøhetta som resulterte i metall i ADC100th Annual Awards. ANTI, Bleed, Bold og Tank vant ADC Merits.

AMBIJUS VISUELT4
Ambijus av OlssønBarbieri.
KF SHAKEIT7
Shake-It av OlssønBarbieri.
Visuelt bestofshow 2021 1
Skiltsystemet til franske Groupe Le Monde, laget av Snøhetta.

OlssønBarbieri har vunnet to bronse i ADC100th Awards’ kategori for pakningsdesign, for Ambijus og for Shake-It, som begge også vant priser i Deline Awards ganske nylig.

Bronse ble det også på Snøhetta for skiltsystemet utviklet for hovedkvarteret til Groupe Le Monde, delt ut i kategori for Experiential Design. Byrået mottok også en ADC Merit for den visuelle identiteten til Moniker i Brand/Communication Design.

ANTI var nominert for sin videreutvikling av identiteten til Norges musikkhøgskole og to illustrasjoner for samme kunde, og alle de tre mottok ADC Merit-utmerkelse. ADC Merit ble det også på Bleed for sin branding for IKT Norge, til Bold Scandinavia for Andøya Space Identity, mens Tank Oslo mottok ADC Merit for den visuelle identiteten til Bokhari.

De kumulative spesialprisene i årets konkurranse ble som følgende:

  • Agency of the Year: DDB Germany Berlin
  • Network of the Year: DDB Worldwide
  • Design Team of the Year: The New York Times Magazine New York
  • Production Company of the Year: MediaMonks Hilversum
  • Music & Sound Company of the Year: JSM Music New York
  • In-House Agency of the Year: Spotify In-House New York
  • Boutique Agency of the Year: CRK Basel
  • Boutique Design Firm of the Year: DADADA Studio/Rosencrantz & Guildenstern Vilnius (Lithuania)
  • Client of the Year: The New York Times
  • Freelancer of the Year (as selected by The One Club and Working Not Working): Mah Ferraz Brooklyn
  • The Member’s Choice Awards: COLLINS San Francisco “Brand Identity” for San Francisco Symphony