Agenter inviterer til brief og frokost

Tirsdag formiddag holdes briefen i forbindelse med neste års Reklame for Alvor-kampanje. Det er barnas miljøvernorganisasjon Miljøagentene som mottar 2008-kampanjen.

8869 52e1e original

Retten til å gå til skolen (i motsetning til å bli kjørt), grønne utearelaer, ren luft, ren natur, rent vann, alternativ energi, økologisk mat, gang- og sykkelstier i hele Norge, rettferdig handel og fornuftig forbruk og mindre avfall.

Dette er noen av kjernesakene til Miljøagentene, som er barneorganisasjonen til Norges Naturvernforbund. Over hele Norge har Miljøagentene lokallag som tilbyr aktiviteter for medlemmene. Miljøagentene har omtrent 3000 medlemmer og 250 gruppemedlemmer (barnehager og skoleklasser).

Miljøagentene arbeider for å gi barn troen på seg selv, framtiden og at det nytter å gjøre noe. Tommefingeravtrykket i organisasjonens logo skal gjenspeile nettopp det: Tommelen opp, fremfor enn en irrettsettende pekefinger.

Miljøagent-konseptet ble til i 2006 etter at organisasjonen byttet navn fra Blekkulfs Miljødetektiver. Organisasjonen bruker hyppig «agent-terminologi» som for eksempel «hemmelig oppdrag», «rapport», og «Med rett til å si ifra.»

Førstkommende tirsdag kan alle som er interesserte høre Miljøagentene og Kåre Willch snakke om hvorfor nettopp barn bør engasjeres til miljøarbeid.

Åpen brief – Denne gangen har vi vært bevisste på å lage en veldig åpen brief, forteller prosjektleder Karianne Berg. Erfaringene fra forrige år, da briefen var ganske stram, var nemlig at kampanjeforslagene ble forholdsvis like.
– Denne gangen søker vi mangfold, og vi har dessuten gjort innleveringsfristen lenger, etter mange klager i fjor på at teamene fikk for liten tid til å utvikle en helhetlig kampanje.

Brief og enkel frokost foregår tirsdag 26. august kl. 08.45-10.00, Miljøhuset, Grensen 9B, 6. etage

Årets innleveringsfrist er 18. september.

www.miljoagentene.no