Ahead Group lanserer performance-byrå

Med det nye performance-byrået Clay skal Ahead stille enda sterkere i konkurranse mot de største byrånettverkene.

Hovedbildex
Fra venstre øverste rekke: Aase Grude Guttormsen, Vidar Ravneng, Eirik Ødevarp, Hanna Hansen, Line Kleiberg, Edvard Moen. Fra venstre nederste rekke: Johannes Solheim, Mette Nordnes, Hanne Serck-Hanssen, Helene Ruyter, Oda Birkenes, Henrik Beck.

Clay skilles ut fra det datadrevne markedsføringsbyrået Oculos, og skal ledes av Hanne E. Serck-Hanssen.

– Det er utrolig gøy å bli eget byrå med denne fine gjengen. Vi har jobbet lenge sammen i Oculos, og har mange flotte kunder og et metodeverk vi tar med oss videre. Det er mye spennende som skjer i Ahead og vi gleder oss til mer samarbeid på tvers, nå som alle selskapene er samlet under ett tak i Telegrafen, sier Serck-Hanssen.

Kjetil Botten Skogly, administrerende direktør i Ahead Group, er stolt av å etablere det nye miljøet som bidrar til et mer komplett tilbud til Ahead-kundene.

– Performance har blitt en nøkkeldisiplin i kommunikasjonsfaget. Denne satsingen er avgjørende for at gruppen skal kunne ta en attraktiv posisjon i markedet og konkurrere med de største byrånettverkene, sier Skogly.

Store ambisjoner

Et performance-byrå kan velge å gå i mange retninger. Clay skal være tilpasningsdyktig og endringsvillig for å oppnå resultatbasert markedsføring.

– Digitale medier, teknologi og lovverk er i stadig endring og her oppstår det mange nye spennende muligheter for kommunikasjon – det finnes ikke én løsning som passer for alle. Kunder fra forskjellige bransjer har ulike behov, og derfor er det plass til mange aktører, sier Serck-Hanssen og fortsetter:

– Clay skal levere helhetlig performance-kompetanse og god rådgivning. Vi har store ambisjoner og har allerede startet arbeidet med å innhente nye kunder og nye medarbeidere. Målet er å bli åtte flere ansatte i år, og det skal vi klare.

– Knar og former de beste løsningene

Serck-Hanssen har tidligere erfaring som HR-direktør i Kirkens Nødhjelp og byråerfaring fra EvokedSet, Redink og sist Oculos. Hun er svært fornøyd med den engasjerte og flinke gjengen som skal levere digital distribusjon, kanaltilpasset innhold og nye tekniske løsninger for annonsering som overholder nye regelverk.

– Clay består av 12 aktive spesialister, innholdsprodusenter og rådgivere, som både utfyller hverandre og samarbeider som en enhet. Vi størkner ikke i fastlåste spor, men knar og former de beste løsningene for å finne vekstpotensial – vi heter jo tross alt Clay.