Alliance Optikk til MK Norway

Etter en byrårunde falt valget på MK Norway Reklamebyrå som samarbeidspartner.

39267 7b991 original

Alliance Optikk er en optikerkjede bestående av 80 forretninger i hele Norge. Kjeden har inntil nå operert som et distribusjonssamarbeid, men vil fra og med 2014 fremstå som en kjede med ny profil og merkevare.

– MK Norway har i de siste årene prestert jevnt godt og plasserer seg i toppsjiktet i kategorien Langsiktig Merkevarebygging i byråprofil. Når vi nå skulle finne en partner som kan hjelpe oss først å utvikle merkevaren Alliance Optikk, og videre ivareta den i årene som kommer, var MK Norway et naturlig byrå å henvende seg til, sier Rolf Bøgeberg, daglig Leder i Alliance Optikk.

– MK Norways erfaring med utfordrermerker, og deres evne til å hjelpe disse å spise markedsandeler fra de store og etablerte aktørene var avgjørende for valget, legger han til.

– Vi er veldig takknemlige for at Alliance Optikk har vist oss denne tilliten. Det er ikke ofte man får muligheten til å starte med blanke ark og være med å forme en merkevare helt fra bunnen, så for oss er Alliance Optikk en kjempespennende kunde, sier Einar Rustad Nilssen, Account Director i MK Norway.

Arbeidet er allerede godt i gang.

– Vi har brukt mye tid på å skaffe innsikt i markedet og forstå bransjen, og basert på dette har vi bygget det vi mener er en riktig posisjon for Alliance Optikk. Nå er vi i full gang med visuell profil og kreativt konsept, og gleder oss stort til å rulle dette ut både i butikk og massekommunikasjon, avslutter Rustad Nilssen.