Alltid Quattro-vær

Den tyske regissøren Jan Wentz, som representeres i Norge gjennom Kandidat, har skutt den siste Audi Quattro-kampanjen, som går i 17 europeiske land.

42034 7533a original

Ordspråket om at «Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær» synes å være utgangspunktet for Audi-kampanjen «Land of Quattro», der den Hamburg-baserte Jan Wentz demonstrerer at en Quattro kan ta oss fra A til B uansett vær og klima. Det er laget 12 versjoner av filmen, hver og én tilpasset et særskilt land.

Wentz har blant mye annet en Grand Prix i Art Directors Club of Europe på samvittigheten, noe han vant i 2007 for Hornbach-filmen «Ron Hammer».

Regissøren har også sitt eget produksjonsselskap i Treibstoff Pictures, hvor han for tiden utvikler sitt første spillefilmprosjekt, «Pinball Memories», basert på boken «Boy Wonder» av James Robert Baker.

  • Byrå: Thjnk
  • Produkssjonselskap: Markenfilm

Se flere av Wentz' filmer hos Kandidat.