Andrea + Sebastian vant delkonkurransen i Young Lions Digital

Andrea Lütken og Sebastian Pandonis fra Anorak gikk helt til topps i INMAs nasjonale konkurranse Young Lions Digital.

Andrea og Sebastian
Opptatt: Andrea Lütken og Sebastian Pandonis

– Vi takker for en strålende innsats fra alle team, og gratulerer Sebastian og Andrea med årets seier. Vi gleder oss til å følge de videre i den internasjonale finalen, og ønsker de masse til. De vil naturligvis også bli hedret i årets Gulltaggen i mai!, sier daglig leder i INMA, Camilla Grund.

Det er storjuryen i Gulltaggen som har foretatt juryeringen. Den ledes av jurygeneral Simen Hanssen fra Anorak og består av daglig leder i INMA Camilla Grund samt jurylederne i årets fire fagdisipliner i Gulltaggen. Ingrid Lea som er advertising creative i Torny&Ingrid, André Thorsen som er leder media og partner i Atyp, Bendik Høibraaten som er senior designer i TRY design og Ingrid Louise Kvam som er leder for innholdsproduksjon i Amedia Innholdsbyrå.

«Leverer veldig sterkt på det emosjonelle planet»

Juryen var alle imponerte over vinnernes ide, og begrunner valget slik:

«Gaming har for lengst gått fra å være nisje til å bli en aktivitet med bredt nedslagsfelt i befolkningen. Krigsspill er en arena de fleste bedrifter og organisasjoner enten prinsipielt holder seg unna eller ikke forstår hvordan de skal utnytte, opp mot sine mål. Teamet har på vegne av årets oppdragsgiver klart å gjøre nettopp dette, og har skapt en løsning som både leverer veldig sterkt på det emosjonelle planet, samtidig som de innfører en mekanikk som gjør det er enkelt å bli fast giver til Flyktninghjelpen (NRC). Juryen tror ideen både ville ha levert på å skape bred oppmerksomhet og skape gode resultater. Nivået på både jobbene og selve presentasjonene var veldig høyt i år, og Andrea og Sebastian klarer å stikke seg ut blant denne meget kompetente gjengen. En samlet jury er overbevist om at dette teamet vil gjøre en sterk jobb i Cannes på vegne av Norge».

– Vinnerteamet utmerket seg med en ide som både var modig og nytenkende, samt at konteksten for løsningen styrket løsningen betraktelig. Dette kombinert med en smart måte å få inn faste givere for Flyktninghjelpen (NRC) gjorde at teamet gikk hele veien til Cannes, sier jurygeneral Simen Hanssen.