Anorak og Orkla skal skape effekt sammen

Anorak NoA har fått Orkla Foods-produktene NATURLI’ og Nora Syltetøy på kundelisten. Se de første filmene her.

Anorak Orkla Foto Thea Helgelandx
GODT I GANG: Et helt lag i Anorak er koblet på byråets nye kunde Orkla og merkevarene Nora Syltetøy og NATURLI’. Fra venstre: Ingrid Håvik (Orkla), Astrid Marie Solvang (Orkla), Julie Brannfjell (Orkla), Sebastian Pandonis, Ingrid Sanfeldt Hansen (Orkla), Emma Bivstvedt (Orkla), Kasper Amundsen Tuvnes, Julie Undlien Wisth (Orkla), Henriette Olavsrud (Orkla), Ingrid Godager, Peter Power, Janne Espevalen, Camilla Von Borcke, Jakob Steinmo, Even Jacobsen (Okrla) og Simen Hansen. Foto: Anorak NoA/Thea Helgeland

– Det er skikkelig gøy å få jobbe med Orkla, som står bak så mange av de sterke merkevarene hele Norge har et nært forhold til. Vi er godt i gang og spennet i oppgaver kunne ikke vært større; fra lansering av den plantebaserte burgeren NATURLI’, en utfordrer og et helt nytt produkt, til Nora Syltetøy, en kjær klassiker som står sterkt i markedet, forteller Janne Espevalen, kundedirektør i Anorak.

– Vi setter stor pris på samarbeidet med Anorak, og har tro på kombinasjonen av strategisk kraft og kreativ teft som byrået besitter i vårt mål om å skape effektiv kommunikasjon, sier Astrid Marie Solvang, Head of Marketing Strategy i Orkla Foods Norge.

Tradisjon med Nora

– Nora Syltetøy har lange tradisjoner og en helt spesiell posisjon i det norske markedet. Gjennom en helhetlig revitalisering av merket og meget effektiv kommunikasjon, bygger vi videre på Nora sine kjære og stolte tradisjoner, sier Julie Undlien Wisth, markedssjef i Orkla Foods Foods.

– Nostalgi har jo nesten blitt en av hovedingrediensene i Nora Syltetøy. Vi har begge vokst opp med plakater av rørete bestemødre med rutete forklær på gutterommet, mens vi hørte på nynning og drømte oss bort til Hedmarkske jordbæråkre. Det var derfor med mild ærefrykt vi hentet frem de gode assosiasjonene fra 90-tallet sammen med en regissør som har bevist at han mestrer både remakes og folkelighet, sier Jens Bjørklund og Kasper Amundsen Tuvnes, kreativt team i Anorak.

Filmene er produsert av Motion Blur med Harald Zwart på regi.

Det er digg å gjøre en forskjell

Da den plantebaserte burgeren NATURLI’ skulle ut i markedet i våres, var det Anorak som sto bak lanseringskampanjen. Målet var å få flere til å vurdere å putte noe nytt – og grønnere – på grillen.

– NATURLI’® er merket for alle som ønsker spise mer plantebasert. 6 av 10 sier de vil spise mindre kjøtt for å redusere klimagassutslippene, men dette er oftere lettere sagt enn gjort. For at vi skal klare å få med folk flest, må vi gjøre det både enkelt og fristende å velge plantebaserte alternativer til kjøtt. NATURLI’® ønsker å bygge en enda sterkere kjennskap til merket gjennom kampanjen, og det er så klart helte-produktet og bestselgeren NATURLI’® Burgers som har hovedrollen. Velger du NATURLI’® Burgers på grillen, trenger det ikke gå på bekostning av smaksopplevelsen, sier Ingrid Sanfelt Hansen, Markedssjef i Orkla Foods Norge, og legger til at de er ekstra stolte av fantastiske resultatene dette har gitt dem, både i økt salg, økt merkekjennskap og preferanse til NATURLI’®.

Kampanjen besto blant annet av en taktisk sesongfilm produsert av Einar film med Axel Hennie på regi.