Anti + Grandpeople = Anti & Grandpeople

To anerkjente designmijøer slår seg seg sammen med mål om å satse sterkere både internasjonalt og hjemme.

22566 3e780 original
22567 168af original
22568 1c32b original
22569 11763 original

Ifølge Anti & Grandpeople er målet med sammenslåingen å både satse sterkere internasjonalt, og betjene norske oppragsgivere enda bedre.

Da passet det også bra å lansere nye nettsider.

– I utgangspunktet er vi selskaper som har blitt kjente for hver vår profil, men har alltid vært store fans av hverandre. Denne ulikheten ser vi på som en stor styrke, og en vekstmulighet, sier Gaute Tenold Aase, seniordesigner og partner i Anti & Grandpeople.

– Denne sammenslåingen sørger for at vi er i topp shape for å ta enda større oppdrag, både her hjemme og i utlandet. Vi er nå 26 dedikerte fagpersoner i Oslo og Bergen, sier Kenneth Pedersen, som er daglig leder og partner for den nye konstellasjonen.

Jakten på fantastiske idéer

Byråene som nå er ett byrå har hatt internasjonale oppdrag for størrelser som Nike, Converse, Pepsi, Massimo Dutti og MTV. I Norge er DNB, Canal Digital, Platekompaniet, Jernia, Festspillene i Bergen og Norwegian Rain blant oppdragsgiverne.

– Sterk strategisk og visuell identitet er noe vi har i blodet. Men det stopper ikke med logoer og grafiske profiler. Som med all annen kommunikasjon, starter det med jakten på en fantastisk ide. Så følger vi denne visuelle identiteten inn i alle møter med forbruker. Det finnes ikke lenger noen grenser, disipliner eller regler, sier Kjetil Wold, kreativ leder og partner i Anti & Grandpeople