Anti vant to ADC-gull
Natt til onsdag tok Anti Bergen hjem hele to Gold Cubes Art Directors Club Globals årlige konkurranse. Gull-terningene ble vunnet for arbeidet med Festspillene i Bergen.
Med to gull ble Anti det høyest rangerte byrået i designkategoriene og slo store internasjonale navn som Dentsu Inc., Wieden + Kennedy, Pentagram og Studio Dumbar. Anti tok hjem gull i kategoriene Branding Campaign og Corporate Identity Program
Kreativ leder Endre Berentzen i Anti Bergen er henrykt.
– Dette er helt vanvittig gøy og gir en enorm motivasjon for å pushe på videre. Det føles litt som vi nettopp tok hjem verdensmestertittelen i weltervekt. Nå må vi legge på oss litt før neste sessong slik at vi kan prøve oss i de litt tyngre vektklassene som integrated eksempelvis representerer.
Identiteten til Festspillene i Bergen ble nylig nominert til hedersprisen for god design og mottok i tillegg merket for god design av norsk designråd. Anti Bergen ble også premiert med ett gull og ett sølv for samme jobb under årets Gullblyant, i tillegg til tre priser pluss hedersprisen i Den Gyldne Hane, den årlige prisutdelingen i regi av salgs- og reklameforeningen i Bergen.
Se flere av vinnerne i ADC her.
Om vinnerprosjektet
Festspillene i Bergen samarbeidet med Anti for å fornye sin visuelle identitet. Resultatet ble rekordsalg av billetter og stadig flere unge publikummere.