AntiDiffer strømmer videre

Det norske ladeteknologiselskapet CURRENT, tidligere kjent som Meshcrafts, rigger seg for europeisk bil-boom med bistand fra AntiDiffer.

Antidiffer
AntiDiffer holder til her i Parkveien 55, og på andre siden av Slottsparken finner man Current. Fra venstre: Ben Christensen og Andrea Kristine Lysgaard fra AntiDiffer med Tom Orvei, administrerende direktør i CURRENT.

Current er et ladeteknologiselskap som gjør elbil-lading smartere og energistyring bærekraftig. Selskapet leverer tjenester innenfor den «grønne elektriske verdikjeden», med en komplett alt-i-ett softwareløsning for å etablere egen ladeinfrastruktur for el-kjøretøy. Norge er et av de fremste landene innen e-mobilitet, og det er ventet at tjenestene CURRENT leverer vil bli en sentral del av eksportnæringen innen dette området.

– Vi hadde behov for bistand til å utvikle en tydelig markeds- og merkevarestrategi, slik at vi får forløst vårt potensial når vi nå rigger oss for internasjonalt vekst, sier Tom Orvei, administrerende direktør i CURRENT.

– Vi valgte AntiDiffer fordi de har en unik kombinasjon av strateger, designere og teknologer som var helt avgjørende for oss med tanke på å skille oss ut og finne vår riktige posisjonering internasjonalt. Vår ambisjon er å bli en av de fremste tilbyderne av skybasert software for store, skalerbare ladenettverk til elbiler, og nå har vi merkevareplattformen vi trenger for å lykkes, fortsetter han.

Til å bistå CURRENT ut i verden er det et tverrfaglig team fra AntiDiffer som ledes av Ben Christensen, strateg og partner i AntiDiffer, med kreativ leder Stine Modahl, designer Andrea Lysgaard og UX design lead Ronny Ellefsen.

– Nøkkelen til vekst for en aktør som CURRENT, er evnen til å forenkle et i utgangspunktet komplekst konkurransebilde og definere hvilken rolle man skal ha i fremtidens grønne verdikjede. Vi har nå utviklet klare prioriteringer og hva som skal til for at de kan ta en tydelig posisjon med sitt utgangspunkt, i en utrolig spennende bransje, sier Christensen.

– Vi har utviklet en markeds- og merkevarestrategi som harmonerer med deres internasjonale vekstambisjoner. Gjennom kartlegging av verdikjede, konkurransebilde, kundesegmenter og kundereiser, har arbeidet også resultert i utviklingen av en ny merkevare i form av nytt navn, visuell identitet og redesign av tjenester.