Aparent med Girl in Red-innhold for Spotify
Spotify lanserte i fjor et artistkonsept under banneret RADAR, hvor de retter søkelyset på fremadstormende artister rundt om i verden. En av disse er Norges egen Girl in Red (Marie Ulven), og Aparent fikk oppdraget med å lage videoportrettet.
Resultatet ble en film som forteller litt om hvordan Maries karriere vokste i vanvittig fart, slik at livet som artist var i ferd med spise henne opp mentalt, før hun ble «reddet» av pandemien. Det ga henne muligheten til å ta et steg tilbake, reflektere, og ikke minst tid til å lage et nytt album.
Ifølge regissør Aubrey Joyce er det er veldig stas at første regi-jobb hos Aparent har vært for en så kjent merkevare som Spotify.
– Jeg er takknemlig for tilliten teamet i Los Angeles har vist oss, og prosessen kunne ikke vært smidigere. Ettersom det er mitt første offisielle prosjekt i Norge som regissør har det vært utrolig morsomt å bli kjent med mine dyktige kollegaer på Aparent, og ikke minst filmcrewet som realiserte alt. Det er også veldig kult for meg som musikkinteressert å få denne typen innsikt i livet til Marie. Jeg har dyp respekt for hvor mye arbeid og lidenskap som ligger bak girl in red’s seneste album.
Om regissøren
Aubrey Joyce er oppvokst i Bergen, men har jobbet over åtte år i reklamebransjen i Sverige, blant annet som designer og art director for Stockholm Design Lab og B-reel. I tillegg har hun flere års erfaring som regi-assistent for flere av de største reklame-regissørene i Europa, deriblant Max Vitali og Philippe Tempelman.