Aparent med Girl in Red-innhold for Spotify

Spotify lanserte i fjor et artistkonsept under banneret RADAR, hvor de retter søkelyset på fremadstormende artister rundt om i verden. En av disse er Norges egen Girl in Red (Marie Ulven), og Aparent fikk oppdraget med å lage videoportrettet.

Spotify BTS NW 16
Marie Ulven Ringheim, kjent under artistnavnet Girl in Red. Alle foto: Aparent
Spotify BTS NW 19
Spotify BTS NW 4
Spotify BTS NW 14
Spotify BTS NW 12

Resultatet ble en film som forteller litt om hvordan Maries karriere vokste i vanvittig fart, slik at livet som artist var i ferd med spise henne opp mentalt, før hun ble «reddet» av pandemien. Det ga henne muligheten til å ta et steg tilbake, reflektere, og ikke minst tid til å lage et nytt album.

Ifølge regissør Aubrey Joyce er det er veldig stas at første regi-jobb hos Aparent har vært for en så kjent merkevare som Spotify.

– Jeg er takknemlig for tilliten teamet i Los Angeles har vist oss, og prosessen kunne ikke vært smidigere. Ettersom det er mitt første offisielle prosjekt i Norge som regissør har det vært utrolig morsomt å bli kjent med mine dyktige kollegaer på Aparent, og ikke minst filmcrewet som realiserte alt. Det er også veldig kult for meg som musikkinteressert å få denne typen innsikt i livet til Marie. Jeg har dyp respekt for hvor mye arbeid og lidenskap som ligger bak girl in red’s seneste album.

Se portrettet av Girl in Red her.

Om regissøren

Aubrey Joyce er oppvokst i Bergen, men har jobbet over åtte år i reklamebransjen i Sverige, blant annet som designer og art director for Stockholm Design Lab og B-reel. I tillegg har hun flere års erfaring som regi-assistent for flere av de største reklame-regissørene i Europa, deriblant Max Vitali og Philippe Tempelman.