Apriil og NextGenTel er kåret til månedens annonsør av Capa

Capa har kåret Apriils inhouse-produksjon for NextGenTel til månedens kampanje på kino.

Gigakaffe

Hver måned kårer CAPA Kinoreklame månedens kampanje der vinneren er en annonsør som tenker nytenkende og kreativt rundt hvordan budskapet fremmesm, og månedens kampanje for Mai går til NextGenTel.

5 av 10 nordmenn vet ikke hvilken internetthastighet de betaler for

I sitt nye kommunikasjonskonsept setter NextGenTel søkelys på hastighet og at det kan lønne seg å sjekke internettavtalen. Innsikten viser at 5 av 10 nordmenn ikke vet hvilken internetthastighet de betaler for.

– Så hvordan kan vi vise at folk har kjøpt for mye, når det de har kjøpt er så og si usynlig? En stor kaffekopp illustrerer at mange betaler for mer hastighet enn det de faktisk trenger, sier kreatør Pål Syvertsten i Apriil.

Se filmen her.

CAPAs begrunnelse

– Hvordan gjøre forbrukere oppmerksom på noe man i utgangspunktet ikke er bevisst på? Snurr kinoreklame mobinert med en solid dose humor og en gigantisk kaffekopp! Resultatet er en velprodusert film som bringer frem latteren hos kinopublikummet og etterlater en god grunn til å sjekke hvilken internetthastighet man faktisk betaler for, sier Christopher Fløysand Olsen, salgssjef i CAPA.

– Utrolig gøy

– Først og fremst er det utrolig gøy at det nye kommunikasjonskonseptet blir godt tatt imot! NextGenTel er en utfordrer og prispresser i bredbåndsmarkedet, og jobber hardt for at forbrukere ikke skal betale for mye – for noe de egentlig ikke har bruk for. Internett og hastighet er tilstede i hverdagen til de aller fleste, og vi forventer at det bare «funker». Samtidig vet vi at mange nordmenn rett og slett ikke vet hvilken hastighet de faktisk betaler for, sier markedssjef Christian Bustillo i NextGenTel.

Målet med det nye kommunikasjonskonseptet er å skape bevissthet rundt dette, og oppfordre norske forbrukere til å sjekke avtalene sine – slik at de kan ta bevisste valg om hastigheten som er best for deres bruk.

– At CAPA kårer dette til månedens kampanje setter vi derfor utrolig stor pris på, og tar det med som et bevis på at vi, sammen med våre fantastiske kreative samarbeidspartnere i Apriil, har truffet blink med målsettingen vår – og vi håper mange der ute nå sjekker avtalene sine. Dette er bare starten, og vi gleder oss til fortsettelsen, avslutter Bustillo.

Filmen er produsert av Apriil Reklame.