Apt beste digitale reklamebyrå

Annonsørene har kåret Apt til det digitale reklamebyrået som har markert seg best det siste halvåret. Det kommer frem i en ny kåring Kampanje har foretatt som ledd i den store Byråprofil-undersøkelsen.



– Det er veldig hyggelig å høre, og fantastisk gode nyheter at vi nådde opp i en slik sammenheng, sier daglig leder Kristian Bye i Apt til Kampanje.

Han mener noe av grunnen til seieren skyldes at de ansatte har en genuin innovasjonskraft som bidrar til at byrået jobber bevisst med forskning og utvikling, og gir muligheter de kan utfordre annonsørene med.

Trekker fram Try.
– På store prosjekter har vi vært gode på å samle resultatene fra de digitale kampanjene for seg. Det handler om å skape et renomme folk plukker opp, sier han og trekker samtidig fram samarbeidet med Try.

Try og Apt fusjonerte som kjent i april 2007.
– Det har vært en fordel å sitte så tett på Try og å være tidlig involvert og integrert. I og med at Try sitter på en bred portefølje av annonsører følger vi kundene deres tett, og har en løpende dialog på hva nettet innebærer, sier Bye.

– Generasjonsspørsmål. Han erkjenner samtidig at byrået ikke har gjort veldig mye for å få flere merkevareanonnsører over på nettet.
– Jeg skal ikke skryte på meg at vi har vært mye rundt og holdt foredrag om digital markedsføring. Rett og slett fordi vi har hatt så mye å gjøre, har vi blitt litt hengende igjen på den fronten.

Han mener konkurransen mellom annonsørene dreier seg om et slags generasjonsspørsmål, der en del store merkevarer ikke har kommet seg ut av det gamle synet på digitale medier.
– Noen annonsører har forstått og definert digital kommunikasjon som en strategisk faktor, mens andre fortsetter å se på det som en annonsekanal i mediemiksen. Det er de i den første kategorien vi har lyst til å jobbe med, påpeker han.

Her er rangeringen der Norges ledende annonsører har kåret det beste digitale reklamebyrået:

1. Apt, 26 prosent
2. Mediafront, 17 prosent
3. Making Waves, 12 prosent
4. Creuna, 11 prosent
5. Screenplay, 8 prosent
6. Halogen, 7 prosent
7. Tribal DDB, 6 prosent
8. Jimmy Royal, 5 prosent
9. Suddenly Oslo, 3 prosent
10. Soulpolice, 2 prosent

Artikkelen er også publisert hos Kampanje.