Apt og Uncle Grey med på laget

Apt og Uncle Grey er blitt medlemsbyråer i Kreativt Forum.

5289 ecc6c original

Kreativt Forum, som økte medlemsmassen med blant annet 20 designbyråer i 2008, fortsetter veksten. Årets første innmelding kommer fra Apt, et av Norges største og ledende digitale byråer. Apt har siden 2007 hatt reklamebyrået Try som største eier, og har i dag 32 ansatte. Byrået har kunder som Stabburet, Color Line, Jotun og Volkswagen.

Ikke hjernekirurgi Med Kristian Bye (bildet), styreleder i Kreativt Forum, som ny daglig leder i Apt var beslutningen enkel. Nå håper foreningen at flere digitale byråmiljøer vil søke om medlemskap, og at det raskt kan etableres arbeidsgrupper, møteplasser og tjenester tilpasset disse kreative virksomhetene innen foreningen.
– Det er klart Apt skal være medlem av Kreativt Forum. Vi har et solid fotfeste i både design- og reklameuniverset – som for øvrig smelter raskere sammen på nett enn noe annet sted. Nå håper vi flere digitale miljøer henger seg på, og at vi kan være med å diskutere og påvirke gode kommunikasjonsløsninger på nettets premisser, sier Bye til kreativtforum.no.



Onkel grå – Etter en helhetsvurdering har vi kommet til at vi bør bli medlem i Kreativt Forum, sier kreativ leder Frank Nystuen.

Uncle Grey er medlem av Grey Gruppen. Grey er KF-medlem, men datterbyrået har vært utenfor til nå.
– Skal vi bli trodd på at Uncle Grey og Grey Oslo er to likestilte og forskjellige reklamebyråer i Grey Gruppen, er det viktig at vi blir mer synlige som medlem i Kreativt Forum. Vi ønsker også å være med og ta ansvar, også i den grad vi mener ting bør gjøres annerledes i KF, avslutter Nystuen.

Uncle Grey ble etablert i 2005 og har i dag 17 ansatte. Byrået er heleid av Grey Group og WPP. På kundelisten står blant annet American Express, AVIS, Bluegarden, BULA, DnB NOR, Norges Snowboardforbund og Talkmore.