Apt-utbrytere danner nytt byrå

Apt, som to år på rad har blitt kåret til Norges beste digitalbyrå i Byråprofil, mister seks medarbeidere som ønsker å starte eget byrå.

8448 78d48 original

Egil Stene Johansen, Joachim Skageng, Eric Lauritzen, Pablo Scaglione, Simen Brekken og Daniel Mahal ønsker med dette å utforske mulighetene i markedet som et frittstående digitalbyrå. Etter at McCann kjøpte MediaFront og Dinamo kjøpte SoulPolice er mange av de tidligere uavhengige og selvstendige miljøene nå tilknyttet et større reklamebyrå. Apt er som kjent deleid og opererer i tett samarbeid med Try Reklamebyrå.

– Vi har hatt noen fine år sammen med våre venner i Try/Apt, men tiden er nå inne for å satse på egen hånd, sier utbryterne.

– Vi er en gjeng som utfyller hverandre godt og mener vi er meget godt faglig skodd for å kunne yte markedet viktig og nyttig kompetanse.

Sekstetten har lang og bred erfaring innen digital kommunikasjon og produksjon, og har ved flere anledninger fått internasjonal anerkjennelse for innovative og kreative løsninger.

Erstattere på plass. Kristian Bye, daglig leder i Apt, beklager at flere flinke medarbeidere slutter, men har allerede rekruttert nye talenter for å fylle de ledige plassene.
– Det er fint at vi under slike omstendigheter kan ønske seks flinke medarbeidere lykke til på egenhånd, samtidig som vi åpner døren for nye folk og nye muligheter. Da nyheten ble kjent internt var vi raskt ute for å rekruttere nye ressurser, og jeg kan røpe at vi får inn folk med betydelig erfaring fra både norske og internasjonale miljøer. De fleste av disse er allerede på plass.

Vi kommer tilbake med en egen sak om de nye Apt-medarbeiderne. Utbryterne fra Apt starter virksomheten 1. mars.