Arbeidsfolk

Levis vil styrke og inspirere unge mennesker gjennom historier om den «nye» amerikanske arbeideren.

13218 29bf4 original
13219 ff322 original

Med en serie dokumentarer vil Levis oppfordre unge amerikanere til å brette opp ermene og gjøre noe med arbeidsledigheten. Så langt er det to filmer i serien.

Den episodiske dokumentaren er laget i samarbeid med Wieden+Kennedy og Sundance Channel. Kampanjen hadde oppstart i juli, og vil spre seg over hele Amerika fra Canada til Mexico og videre inn i Sør-Amerika.

Ordføreren i Braddock, er en som har tatt utfordringen og gjør sitt beste for å spre håp i den forlatte stålbyen. Hans engasjement og optimisme er byens fremste mulighet til å bringe en ny generasjon opp og frem i Braddock, han har hovedrollen i film nummer to.

Etter kampanjelanseringen har Levis måttet tåle kritikk for at de fremdeles har enorme deler av klesproduksjonen i østen. Det har blant annet blitt uttalt at dersom jeansprodusenten mener det de sier, burde Levis skaffe til veie arbeidsplasser ved å flytte produksjonen tilbake til USA.

Det Levi Strauss har gjort er riktignok å donere mer enn en million dollar til å renovere Braddocks samfunnshus samt øke lokalt landbruk.