Arbeidsfolk
Levis vil styrke og inspirere unge mennesker gjennom historier om den «nye» amerikanske arbeideren.
Med en serie dokumentarer vil Levis oppfordre unge amerikanere til å brette opp ermene og gjøre noe med arbeidsledigheten. Så langt er det to filmer i serien.
Den episodiske dokumentaren er laget i samarbeid med Wieden+Kennedy og Sundance Channel. Kampanjen hadde oppstart i juli, og vil spre seg over hele Amerika fra Canada til Mexico og videre inn i Sør-Amerika.
Ordføreren i Braddock, er en som har tatt utfordringen og gjør sitt beste for å spre håp i den forlatte stålbyen. Hans engasjement og optimisme er byens fremste mulighet til å bringe en ny generasjon opp og frem i Braddock, han har hovedrollen i film nummer to.
Etter kampanjelanseringen har Levis måttet tåle kritikk for at de fremdeles har enorme deler av klesproduksjonen i østen. Det har blant annet blitt uttalt at dersom jeansprodusenten mener det de sier, burde Levis skaffe til veie arbeidsplasser ved å flytte produksjonen tilbake til USA.
Det Levi Strauss har gjort er riktignok å donere mer enn en million dollar til å renovere Braddocks samfunnshus samt øke lokalt landbruk.