Arbeidstilsynet valgte Dinamo PR

Arbeidstilsynet har etter en anbudsprosess valgt Dinamo til å gjennomføre første runde i en kampanjesatsing som skal rette søkelyset mot arbeidsmiljøet.

5506 47590 original

Kontrakten er en del av en treårig rammeavtale som blant annet omfatter strategisk rådgivning, visuell profil, utvikling og gjennomføring av kampanjen.

– Vi ønsker å vise et mer helhetlig bilde av arbeidsmiljø som tema og Arbeidstilsynets arbeidsfelt, blant annet for å prøve å endre et bilde mange har av Arbeidstilsynet som et «stillas-tilsyn», sier fungerende kommunikasjonsdirektør i Arbeidstilsynet, Monica Seem.

Kampanjen, som skal på luften på nyåret, skal synliggjøre arbeidsmiljø som tema og bredden i Arbeidstilsynets arbeid. Det nye kommunikasjonskonseptet skal videreføres i kampanjer knyttet til spesifikke satsingsområder de neste årene.

– Innsikt og spennende tiltak. – Dinamo viste god innsikt og forståelse for utfordringene vi står overfor og har presentert en spennende kampanjeplattform med mange gode forslag til tiltak, sier Monica Seem.

– Dette er en spennende utfordring og et viktig tema. De fleste tenker på grove overtramp eller ulykker i arbeidslivet når de snakker om Arbeidstilsynet. De representerer sikkerhet og kontroll. Vi tror Arbeidstilsynet i enda større grad kan bidra til å stimulere arbeidsmiljøet gjennom å engasjere enkeltmennesker rundt hvilke muligheter som finnes for å påvirke eget og andres arbeidsmiljø, sier kundeansvarlig Kristin Lied i Dinamo.

Kampanjehuset. Dinamo er vant med å jobbe med store samfunnskampanjer for oppdragsgivere som NORAD, Humanetisk forbund, Involve Yourself og Redd Barna. De mener at denne type kampanje viser verdien av tverrfaglig jobbing og et kommunikasjonshus som tilbyr faglig bredde.
– I løpet av anbudsprosessen ble potensialet til å synliggjøre Arbeidstilsynet og betydningen av det arbeidet de gjør veldig tydelig for oss. Spennende oppgaver og hyggelige folk. Vi gleder oss til å sette i gang, supplerer resten av teamet i Dinamo: Morten Kristiansen, Hans Petter Bergli, Bjørn Tumyr og Jorunn Flydal.

På bildet:
I front: Fungerende Avdelingsdirektør i avdeling for kommunikasjon, Monica Seem og seniorrådgiver i Dinamo, Kristin Lied. Bak (f.v.): Rådgiver Gro Olsvold fra Arbeidstilsynet, seniorrådgiver Per Olav Hernes fra Arbeidstilsynet, rådgiver Jorunn Flydal fra Dinamo og seniorrådgiver Hans Petter Bergli fra Dinamo. Foto: Dinamo