ARC utvider til Norge med Heydays og Goods på laget

Som en del av sin digitale vekst og bærekraftsagenda utvider ARC Arise Consulting sin tilstedeværelse i Norge og øker sin regionale kompetanse med oppkjøpet av designstudioene Heydays og Goods.

DSCF3156x
Fra venstre: Mattias Olofsson, CEO ARC, Camilla Martinussen, daglig leder Goods, Sanda Zahirovic, daglig leder Heydays, Mathias Hovet, grunder Heydays og Goods.

Heydays og Goods skal tilføre verdensledende design- og merkevareekspertise til ARCs nåværende tilbud i Norge. Sammen med management- og markedskonsulentselskapene Curamando og Conversionista, vil Heydays og Goods stå i spissen for ARCs kreative ekspertise i Norge og utlandet.

– Både Heydays og Goods er unge, ambisiøse og ekstremt talentfulle designstudioer som flytter grensene for menneskesentrert og bærekraftig design. Jeg har stor tro på at deres unike blanding av disipliner vil sette nye standarder for hva det norske teamet kan oppnå hjemme og globalt. Dette oppkjøpet følger en utprøvd formel hos ARC – samarbeid med de mest progressive og kreative talentene for å tilby banebrytende tjenester til våre kunder, sier ARCs administrerende direktør Mattias Olofsson.

Heydays ble grunnlagt i 2008 av Mathias Hovet, Thomas Lein, Lars Kjelsnes, Martin Sanne Kristiansen og Stein Henrik Haugen og ledes i dag av daglig leder Sanda Zahirovic. Sammen med Ida Thulin Bentsen og Sandro Kvernmo startet det kreative miljøet Goods i 2019, som nå ledes av daglig leder Camilla Martinussen. Alle disse har nå gått inn som partnere i ARC og øker ARC Norges ansatte til +100 ansatte.

– Det helt naturlige neste steg for oss

– Gjennom å jobbe som søsterselskaper har vi sett effekten av samarbeid på tvers av fagdisipliner. Ved å bli med i ARC utvider vi på den måten familien til å inkludere enda flere likesinnede selskaper. Det føles som det helt naturlige neste steg for oss, sier Mathias Hovet, medgrunnlegger i Heydays og Goods.

– I dag, mer enn noen gang, ser vi at selskaper søker menneskesentert design og helhetlig merkevareekspertise. Siden oppstarten har dette vært øverst på vår agenda, og vi mener at ARC sin sammensetning av fantastiske byråer er nøkkelen til å svare enda bedre på dette behovet, sier Sanda Zahirovic, daglig leder i Heydays.

– Vi ser frem til å komplettere gruppen med merkevaredesignere, materialeksperter og produktdesignere. ARC er den beste – om ikke den eneste – partneren som vi tror kan hjelpe oss med å skalere vår unike kompetansemiks samtidig som vi støtter våre kunder til å møte deres ambisiøse forretningsmål på en ansvarlig måte med tanke på fotavtrykk, sier Camilla Martinussen, daglig leder i Goods.

Om ARC Arise Consulting

Ved å bringe sammen selskaper med ulike perspektiver og erfaringer, har ARC Arise Consulting bygget en helt ny type konsulentselskap – et så kalt «Powerhouse» for å akselerere kundenes digitale vekst og bærekraftsatstning. ARC opererer i skjæringspunktet mellom salg og markedsføring, merkevarebygging og kommunikasjon, innovasjon og teknologi, og strategi og endringsledelse. I dag består ARC av Cupole, Curamando, Conversionista, Ariel, Animal, Kurppa Hosk, Nameless.today, Above, Umain, Mission anew, Curious Mind, Heydays og Goods – et mangfoldig team av kreative, strategiske og digitale tenkere. Altor Equity Partners, private equity-selskapet, er den ledende eksterne investoren som støtter gruppens vekstreise.