Årets Gullmikk til Anorak og Sector Alarm

Anoraks dramatisering av hva som foregår når du får ubudne hyttegjester, er den beste reklamen som har gått på radio i 2021, ifølge Gullmikken-juryen. Prisen ble delt ut fredag kveld under Gullblyanten 2021.

Gullmikken 3
Gullmikken 2
Det var Lise Lillevold (Bauer Media) og Terje Larsen (P4 / Nordic Entertainment Group) som delte ut prisen og leste opp juryens begrunnelse. Foto: Tor Lie
Gullmikken 1

Hytteinnbrudd er tema for Sector Alarms radiokampanje som vant Årets Gullmikk fredag kveld under Gullblyanten 2021. I radioreklamen leses det fra hyttebøkene til noen hytteeiere som har tatt sjansen på å ikke installere alarm, og innsikten er hentet fra eventyret om Gullhår og de tre bjørnene. Det starter i vanlig klisjéfylt hyttekos-stil, men blir etterhvert gradvis klart at den som skriver ikke hører hjemme der.

Det var Lise Lillevold (Bauer Media) og Terje Larsen (P4 / Nordic Entertainment Group) som delte ut prisen og leste opp juryens begrunnelse:

– Årets gullmikk går til et veldig artig konsept, med en helt ny tilnærming til det å bli rundstjælt på hytta. Tyven og hytteboka er velproduserte spotter som evner å prate om noe som er kjipt på en befriende og veldig morsom måte. Nydelig casting og en fin gradvis avsløring av poenget i spotten. En sånn type jobb som tåler flere runder i øret og man vil høre litt mer når den er ferdig. Manusene er velskrevne og man får også tydelig fram at et innbrudd er mer enn bare tap av materielle verdier. Et helstøpt radio-case helt enkelt!

Det kreative teamet bak jobben hos Anorak er Øistein Markus Holm og Stein Simonsen, mens Sagveien Resort har produsert radioreklamen. Hør kampanjen her:

«Playstation og øksekast»

1-playstationogøksekast.mp3
Last ned

«Flatskjermen og anlegget»

2-flatskjermenoganlegget.mp3
Last ned