Argentina vant gull i Young Lions Film

I år som i fjor var det MTV-aksjonen «Switch» og deres ambisjon om holdningsendring som var utgangspunktet for de unge reklamefilmskaperne i Young Lions. Argentina vant gull i konkurransen med en film om å synge i dusjen.

9748 e8494 original

Utfordringen for årets unge filmkreatører var å lage en film som skulle gjøre det kult å være miljøvennlig. I følge juryleder for Young Lions Film, Craig Davis, var det høy standard samt mye nakenhet i årets arbeider. Han kunne fortelle at juryen hadde lagt vekt på de tydelige, gode og enkle ideene og funnet vinnerne basert på de kriteriene.

Bronsjen i konkurransen gikk til Italia, USA fikk sølv mens Ariel Abramovici og Bruno Acanfora fra BBDO Argentina fikk gull med deres alternativ til synging i dusjen. Filmen viser flere mennesker som synger i dusjen, uten vann, men med dusjhodet som mikrofon og har budskapet «SIng before the shower - the world needs water».

Det norske teamet var representert ved Silje Linge og Michael Middelton fra Bergens-byrået Bug.