Arrangerer OOH-konkurranse for tredje året på rad – lanserer studentkategori

Den kreative konkurransen for digital utendørsreklame, Digital Creative Competition (DCC), lanserer egen studentkonkurranse med Hold Norge Rent som oppdragsgiver.

Sina og Annette nærmere
Sina Peteresen (Ocean Outdoor) og Annette Kallevig (Høyskolen Kristiania). Foto: Katrine Ellefsen

Utendørsselskapet Ocean Outdoor arrangerer denne høsten Digital Creative Competition i Norge for tredje året på rad. I år som i fjor er Ocean Outdoor ute etter den beste kreative ideen for digital utendørs, og oppfordrer enhver person med en idé til å delta.

Det vil bli kåret vinnere innen to ulike kategorier, Commercial og Non-Profit, der premiene er hele 1,5 millioner kroner i visning.

Og nytt av året er altså en egen studentkategori.

– Det jeg håper å se i konkurransen er en kampanje som kan få oss til å endre holdning over tid, ikke bare for en dugnadsøkt. Tenk om det kunne bli slik at de som plukket søppel ikke bare var de flinke, men de kule?, sier Annette Kallevig, som er høyskolelektor på Institutt for markedsføring ved Høyskolen Kristiania.

Skal treffe yngre målgrupper

Studentene skal i likhet med de andre deltakerne komme opp med den beste ideen til en kampanje på det digitale nettverket til Ocean Outdoor, men med Hold Norge Rent som oppdragsgiver. Vinnerideen vil i tradisjon tro utføres på Oceans nettverk, og studentene som stikker av med seieren vi i tillegg motta et gavekort på 5000 kroner.

– Hold Norge Rent ønsker å se kreative uttak til en kampanje rettet mot yngre målgrupper, hvor det oppfordres til å plukke søppel der man ferdes utendørs i hverdagen. De er spente på å se hva studentene kommer opp med, sier Sina Petersen som er markedsansvarlig hos Ocean Outdoor Norway.

Deadline for å være med på årets konkurranse er 13. oktober klokken 23.59, og DCC Awards vil foregå den 2. november på Røverstaden. Klikk deg inn på hjemmesiden til Ocean Outdoor for mer informasjon.