Årsrapport priset dobbelt

Seafood Intelligence har rangert oppdretts- og fôrprodusenten Cermaq som nr. 1 for sin rapportering av samfunnsansvar. Cermaq tok også gull i årets Farmandpris med samme årsrapport.

Det er Itera Gazette som står for utarbeidelsen av rapporten, en kombinert års- og bærekraftsrapport basert på Global Reporting Initiative (GRI). Det er det uavhengige og internasjonalt anerkjente sjømat- og markedsgranskningsorganet Seafood Intelligence som har rangert Cermaq som nr. 1 for sin rapportering av samfunnsansvar.

Samme årsrapport tok også gull i årets Farmandpris i kategorien Børsnoterte selskaper. Itera Gazette vant for øvrig bronse for både DNB Nor og Norgesgruppen ASA i samme kåring.

– Vi har samarbeidet med Itera Gazette i to år. Først fikk vi en tredjeplass. Dette året gikk vi helt til topps. For oss har samarbeidet med Itera Gazette vært en fantastisk opptur, sier Lise Bergan, Corporate Affairs Director i Cermaq.

– Jeg er stolt og glad både på vegne av våre flotte kunder og, i all beskjedenhet, av oss selv, sier Ida Margreta Halvorsen, direktør for strategi og relasjoner i Itera Gazette.

Det var Posten Norge som ble den store vinneren i Farmandprisen i år, med gull i både kategori for Ikke-børs og Internett. Se flere av vinnerne i årets Farmandprisen her.