Asiatisk prisdryss til POL

Fredag ble vinnerne i den internasjonale reklamefestivalen Ad Stars, basert i Sør-Korea, offentliggjort. Det endte med intet mindre en tre gull, tre bronse og en Crystal til POL.

Hijvuaudi

Tre gull og tre bronse gikk til «Don’t hate. Imitate – The Super Bowl Clapback», kampanjen der Audi Norge og Kristoffer Hivju svarte lynraskt på General Motors og Will Ferrells Super Bowl-reklame. En Crystal Award gikk til Fjord Line-filmen «Titanic speed date». Begge er laget av POL, førstnevnte med det kreative teamet Thorbjørn Ruud og Robert Radoli, mens Ruud, Radoli og Petter Bryde er team på sistnevnte.

«Don’t hate. Imitate» fortsetter å høste internasjonalt anerkjennelse. Det var en av bare to norske jobber som vant løve i Cannes i år, og ellers har Audi-jobben høstet heder og ære i New York Festivals, Webby Awards og One Show.

Audi: «Don't hate – Imitate»
Fjord Line: «Titanic Speed Date»