Avarn Security og JCP PRAD skal få ungdom til å gløde for sikkerhet

Satser stort på merkevarebygging for å øke rekrutteringen til sikkerhetsbransjen.

Ådne Mauritzen Lars Eia Kirkholm
Ådne Mauritzen og Lars Eia Kirkholm.

Avarn Security, tidligere kjent som Nokas, har inngått ny byråavtale om reklametjenester med PR- og reklamebyrået JCP PRAD. Et av målene for det nye samarbeidet er å få flere ungdommer til å velge en karriere innen sikkerhet.

– Siden vi er en av Nordens ledende leverandører av sikkerhetstjenester, er rekruttering svært viktig for oss. For å finne de beste og å utvikle de beste talentene innen sikkerhet, må vi jobbe med de beste hodene innenfor reklame og markedsføring, sier kommunikasjonsdirektør i Avarn Security, Ådne Mauritzen.

– Vi har lenge vært på jakt etter noen som kan hjelpe oss å bygge vår nye merkevare. Det fant vi i JCP PRAD. De har allerede levert strategier, filmer, PR rundt vårt omfattende lærlingeprogram og innholdstjenester, med gode resultater. Vi gleder vi oss til å fortsette samarbeidet, sier Mauritzen.

Byråleder i JCP PRAD, Lars Eia Kirkholm, sier byrået allerede er i gang med flere spennende prosjekter for selskapet.

– Avarn Security utfører mange samfunnskritiske oppgaver over hele Norge. De tar også ansvar for å tilby mange lærlingeplasser i en tid da dette kan være vanskelig å finne for ungdom.

– Vi gleder oss til å lage spennende kampanjer fremover, som kan vise frem de flotte ansatte og den viktige innsatsen de gjør, sier han.

JCP PRAD er en del av JCP-familien, som også består av firmaene JCP Event, JCP Travel og JCP Arena. Til sammen teller de 80 ansatte i Norge.